English

مخبر در جلسه هیئت دولت:

در خصوص مسمومیت دانش آموزان قمی دستور داده شد/تهران و پکن برای عملیاتی شدن توافقات مصمم هستند

معاون اول رئیس جممهور گفت: تهران و پکن در خصوص پیگیری و عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته در سفر رئیس جمهور ایران به چین مصمم هستند.

در خصوص مسمومیت  دانش آموزان قمی دستور داده شد/تهران و پکن برای عملیاتی شدن توافقات مصمم هستند

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه هیئت دولت به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

مخبر در ابتدای این جلسه از حضور آگاهانه و باشکوه ملت هوشیار و زمان شناس ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کرد و گفت: این حضور پرشور حتی در مناطق مرزی و روستاهای کشور نشانه بارزی از بصیرت و اعتقاد راستین مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ضمن قدردانی از عموم رسانه‌ها به ویژه برنامه‌های صدا و سیما در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: تلاش‌ها و عملکرد جامعه رسانه‌ای کشور و رسانه ملی در انعکاس حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ارزشمند بود که جا دارد از جامعه خبری کشور و رئیس، خبرنگاران و کارکنان صدا و سیما تشکر و قدردانی شود.

وی با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به چین، آن‌را فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده اقتصادی و نشان دهنده سطح روابط راهبردی میان تهران و پکن خواند.

مخبر با تاکید بر اهتمام ویژه دو کشور در خصوص پیگیری و عملیاتی شدن توافقات مهمی که در این سفر در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، مالی، ترانزیت و فناوری صورت گرفته، تقویت ظرفیت‌های دیپلماسی منطقه‌ای را امری ضروری و مهم ارزیابی و تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور و سایر بخش‌های مرتبط باید در راستای توسعه مناسبات و مبادلات تجاری و همچنین به منظور تقویت روابط و همکاری با کشورهای دیگر و بویژه همسایگان حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به بازدیدهای روز گذشته خود از برخی مناطق جنوب شهر تهران اشاره و تصریح کرد: استعدادهای فراوانی در این مناطق نهفته است و نسل جوان ساکن در این محدوده‌ها از ظرفیت‌های بالایی در بخش علمی، فرهنگی و ورزشی برخوردار هستند که لازم است نسبت به تأمین نیازها و تقویت آموزش در این مناطق اقدام و برنامه ریزی شود.

معاون اول رئیس جمهور وزرا و دستگاه‌های اجرایی مربوطه را مکلف کرد با هدف شکستن انحصار و رفع محدودیت‌ها، نسبت به برنامه ریزی برای تأمین امکانات ورزشی و فرهنگی در مناطق کم برخوردار و شناسایی و شکوفایی استعدادهای جوانان در این مناطق اقدام کنند.

وی در ادامه این جلسه پیشرفت‌های خوب کشور در زمینه اجرا و تکمیل شبکه ملی اطلاعات را یادآور شد و بر لزوم سرعت بخشیدن به روند تکمیل این طرح مهم و تحقق منویات مقام معظم رهبری در این بخش تاکید کرد.

مخبر همچنین بر لزوم میدان دادن و فراهم شدن بستر بروز و ظهور استعدادها و سرمایه‌های متنوع و فراوان کشور در عرصه فرهنگ و هنر بویژه سینما و تلویزیون تاکید کرد و تلاش‌های جامعه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره‌های فجر امسال را مورد تقدیر قرار داد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به انتشار برخی اخبار در خصوص مسمومیت شماری از دانش آموزان در شهر قم نیز اشاره و بر ضرورت پیگیری جدی این موضوع و ارائه گزارش و اطلاع رسانی دقیق در این زمینه تاکید کرد.

 

بیشتر بخوانید:

نقش آفرینی زنان می‌تواند عاملی شتابدهنده در پیشبرد برنامه ها باشد

باید در مدیریت بحران سرمایه‌گذاری کرد / به نظرم سیل و زلزله خبر می‌کند

حذف نقاط حادثه خیز در راستای کاهش تلفات جاده ای صورت گیرد /همه امکانات برای یک سفر مناسب در ایام نوروز بسیج شود

طرح تبدیل کارخانه‌های خودروهای بنزینی به سی ان جی سوز مصوب شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه