English

سردار قاآنی:

همه شهدای مقاومت ما سردار هستند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: شهدای همراه سردار قاسم سلیمانی، شهدایی بودند که با ایستادگی خود در فراز و نشیب جبهه مقاومت در کنار شهید سلیمانی و همراهی او این راه پر افتخار را تقویت کردند.

همه شهدای مقاومت ما سردار هستند

به گزارش خبرگزاری موج، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مجلس گرامیداشت سردار شهید حسین پورجعفری که در گلزار شهدای کرمان برگزار شد، گفت: این روزها از شهید سلیمانی مطالب بسیاری گفته شده است و در خصوص در این شهید عالی‌مقام هرچه گفته شود بیش از آن هم جای دارد که در باب فضائل این شهید صحبت شود. اما صحبت از یاران شهید سلیمانی است که در کنار او بودند و همراه او زندگی کردند.

وی افزود: افرادی مانند شهید پورجعفری که حدود چهل سال به طور شبانه روزی در دوره دفاع مقدس و پس از آن در عملیات‌های امنیتی در دوره حمایت از جبهه گسترده مقاومت به طور مستمر در کنار شهید عالی‌مقام شهید سلیمانی بودند.

سردار قاآنی با اشاره به همراهی شهید پورجعفری با سردار سلیمانی گفت: این شهید پورجعفری بود که با اخلاص، شجاعت، محبت و برادری تمام هم برادر همراه شهید سلیمانی بود و هم یار و یاور ایشان. دامنه یاوری شهید پورجعفری همه رزمندگان جبهه مقاومت را که با شهید سلیمانی ارتباط داشتند، پوشش می‌داد. 

وی افزود: شهید سلیمانی ارتباط قوی با جامعه و رزمندگان جبهه مقاومت داشت. اما، او به علت گرفتاری و مشغله بسیاری که داشت بسیاری از اوقات ممکن بود شرایط برای ملاقات دیگران با او فراهم نشود و به همین دلیل، رزمندگان جبهه مقاومت با پیداکردن آقای پورجعفری حلقه اتصال میان خود و شهید سلیمانی را کاملاً برقرار می‌کردند حتی وقتی شهید سلیمانی درگیر برخی کارهایی بود که در فضای بسته ای انجام می‌شد، برادری مانند پورجعفری این اتصال مداوم با فرماندهان و مسئولان مختلفی که در بخش‌های مختلف همراه شهید سلیمانی بودند را برقرار می‌کرد. در واقع، این حلقه اتصال، یک حلقه اتصال با وفا، با محبت و با صمیمیت بود که شب و روز نمی‌شناخت.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به سایر ابعاد شخصیتی شهید پورجعفری بیان کرد: این مرد با صفا و با محبت، برادرانه در کنار شهید سلیمانی قرار گرفته بود. اگر روزی می‌گذشت و شهید سلیمانی حسین را نمی دید، آن روز برای او شب نمی‌شد.

وی ادامه داد: افراد دیگری هم که با شهید سلیمانی کار می‌کردند، هر وقت این شهید عالی‌مقام شهید پورجعفری را می دیدند، با آن چهره گشاده، با محبت و با صفا و با صمیمیتی که داشت، بخش قابل توجهی از گرفتاری‌ها و مشکلاتی که دیگران داشتند را خود او با قابلیت‌هایی که داشت و با برخورد خوب، معنویت، صفا و پاکی روح حل می‌کرد و آن مقدار چه لازم بود برادرانه و باصفا به فرمانده عزیز خود شهید سلیمانی منتقل می‌کرد و راه را برای رزمندگان جبهه مقاومت باز می‌کرد. 

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهدای ما برجستگانی دارند که در آسمان پرستاره ولایت و امامت و شهدا به گونه‌ای می درخشند که راه را به دیگران نشان می‌دهند، تصریح کرد: این شهدا شخصیت‌هایی همچون شهید سلیمانی و شهید احمد کاظمی دوست دیرینه شهید سلیمانی هستند که چهار روز دیگر هم سالروز شهادت این بزرگ مرد است. اما، بزرگی و عظمت این ستارگان پرفروغ آسمان شهادت و شهامت به این معنا نیست که دیگر ستارگان برجسته مکتب سالار شهیدان، شهدای عالی مقام خود را مشاهده نکنیم.

سردار قاآنی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهدا تصریح کرد: همه شهدای ما سردار هستند؛ همه آنان سرداران خانواده، محله، شهر، کشور و اسلام هستند. لذا، در بزرگداشت شهدای عالی‌مقامی همچون شهید قاسم سلیمانی توجه و گرامیداشت به این ستارگان پرفروغ که در کنار ‌و‌ پا به پای این شهدای عالی مقام حرکت کردند و زمینه های موفقیت و پیروزی جبهه مقاومت را با تلاش صادقانه خود فراهم کردند، ارتقای ارزش و جایگاه شهید سلیمانی است.

وی افزود: هنگامی که شهدای همراه شهید سلیمانی را تکریم می‌کنید حتماً دل ایشان هم شاد می‌شود. برگزاری این جلسه به نام شهید پورجعفری، حسینی که هر موقع کار، مشکلات جاری او و کارهای متعارف شهید سلیمانی نیاز به یک آدم محرم، باوفا، ساده و پای کار داشت حسین را صدا می‌زد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهدای همراه شهید سلیمانی افراد بسیار ارزشمندی بودند و پا به پای این شهید بزرگوار و عالی مقام در همه صحنه ها فداکارانه حرکت کردند و تا آخرین روز حیاط با برکت شهید سلیمانی با او همراه بودند، تصریح کرد: شهیدانی همچون حسین پورجعفری، شهروز مظفری‌نیا، هادی طارمی، وحید زمانی نیا و شهید برجسته مقاومت اسلامی شهید ابومهدی المهندس شهدایی بودند که در فراز و نشیب جبهه مقاومت در کنار شهید سلیمانی ایستادند و با همراهی او این راه پر افتخار را تقویت کردند.

سردار قاآنی با اشاره به فلسفه برگزاری مجالس گرامیداشت شهدا تاکید کرد: مجالس گرامی‌داشت شهدا، مجالس عزاداری نیست بلکه این مجالس، مجالس بازخوانی عزت و عظمت انقلاب اسلامی و فداکارانی است که در این مکتب همه وجود خود را گذاشتند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مجالس گرامی‌داشت شهدا، مجلس رزمایش بیان ارزش های الهی است که در مکتب اسلام و شیعه به وفور وجود دارد، تاکید کرد: انسان های ارزشمندی همچون امام عظیم الشان ما و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) این واژگان ارزشمند را به خوبی تبیین کردند و شهدای ما عاملان به این واژه های ارزشمند بودند و فداکارانی شدند که هر کدام از این واژگان را در وجود خودشان برجسته کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه