English

محمود صادقی در گفتگو با موج؛

نتوانستیم مجلسی در تراز جمهوری اسلامی ایجاد کنیم

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه عملکرد مجلس فعلی بهتر از مجالس هشتم و نهم است، اما در مجموع نتوانستیم مجلسی در تراز جمهوری اسلامی ایجاد کنیم.

نتوانستیم مجلسی در تراز جمهوری اسلامی ایجاد کنیم

محمود صادقی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج و در پاسخ به این پرسش که آیا عملکرد مجلس دهم حداقل اصلاح طلبان را راضی کرده است؟ گفت: به طور قطع پاسخ  این پرسش منفی است.

وی اظهار داشت: دلایل متعددی نیز برای این امر می توان مورد اشاره قرار داد که از جمله آنها فرایند شکل گیری و فرایند انتخابات، فقدان احزاب کارآمد، سخت گیری نهادهای نظارتی، عملکرد جناح های سیاسی است که موجب شد عملا نتوانیم مجلسی در تراز جمهوری اسلامی اسلامی ایجاد کنیم.

وی افزود: اگر امروز سطح عمومی مجلس را با بدنه نخبگان کشور مقایسه کنیم، سطح قابل قبولی ندارد.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: متاسفانه اگر روزی مرحوم مدرس تاکید داشت که نه ترس دارم و نه طمع، این ترس و طمع ها بر عملکرد ما نمایندگان سایه انداخته و کارایی مجلس را به شدت محدود کرده است.

صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا تحلیل ها مبنی بر اینکه عملکرد دولت و مجلس فعلی موجب شکست اصلاح طلبان در انتخابات آتی خواهد شد را قبول دارد، گفت: عملکرد این دوره مجلس را اگر با دوره های مجلس هشتم و نهم مقایسه کنیم، بر اساس گزارش معاونت نظارتی مجلس، عملکرد این دوره ارتقا یافته است.

وی افزود: بر اساس گزارش های موجود در بعضی از حوزه ها، عملکرد مجلس فعلی با مجلس قبلی همسان بوده، در بعضی حوزه ها بهتر شده و برآیند کلی این است که در مجموع عملکرد مجلس فعلی نسبت به دوره قبل بهتر بوده است.

نماینده تهران در مجلس متذکر شد: این در حالی است که در مقایسه با مجلس ششم که یک دست اصلاح طلب بود، نقش مجلس بسیار ضعیف تر شده است.

صادقی ادامه داد: متاسفانه هم افزایی لازم میان مجلس و دولت وجود ندارد و یکی از دلایلی که قوه مقننه در حد انتظار ظاهر نشده، همین عدم هم افزایی میان قوای مجریه و مقننه است. البته برای پیش بینی نتایج انتخابات بر اساس عملکرد این دوره مجلس زود است و امروز نمی توانیم پیش بینی دقیقی از اوضاع سیاسی سال آینده داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح ظریف وزیر امور خارجه گفت: فکر می کنم استیضاح بهانه بوده و زدن امید نشانه و هدف اصلی است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید در شرایط حساس کشور، بیش از این جامعه را متشنج کنیم و به نظرم استیضاح وزیر امور خارجه اهداف سیاسی را دنبال می کند.

صادقی گفت: بسیاری از سوالات مطرح شده در طرح استیضاح وزیر امور خارجه، پیش از این به عنوان سوال مطرح شده بود و شاهد پاسخگویی ظریف و قانع شدن نمایندگان از این پرسش ها بودیم، اما مجموع این سوالات را بار دیگر و اینبار به عنوان استیضاح آورده اند.

وی در پایان اظهار داشت: تصور نمی کنم مجلس با استیضاح وزیر امور خارجه در شرایط فعلی موافق باشد و در مجموع، نمایندگان تمایلی به این کار ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه