English

تماس تلفنی نتانیاهو و پوتین درباره سوریه

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: پوتین و نتانیاهو درباره اهمیت همکاری‌های آتی بین دستگاه‌های نظامی دو طرف در موضوع سوریه صحبت کردند.

تماس تلفنی نتانیاهو و پوتین درباره سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، کاخ کرملین امروز دوشنبه (17 تیر) از تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه طی نشست خبری با اعلام خبر تماس تلفنی نتانیاهو با پوتین، گفت آن دو درباره اهمیت همکاری‌های آتی بین دستگاه‌های نظامی دو طرف در موضوع سوریه صحبت کردند.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» پسکوف با بیان اینکه نتانیاهو و پوتین درباره نتایج دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه با مشاوران امنیت داخلی اسرائیل و آمریکا نیز صحبت کردند، افزود آن دو توافق کردند که این نشست‌های سه‌جانبه ادامه پیدا کند.

حدود دو هفته قبل بود که «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به دعوت نتانیاهو برای شرکت در نشست سه‌جانبه به فلسطین اشغالی سفر کردند. در حالی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی بود اولویت این نشست گفت‌وگو درباره ایران است اما پاتروشف تاکید کرد که فقط درباره سوریه صحبت خواهد کرد. 

پیشتر نیز «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه با تکذیب هرگونه توافق مسکو با واشنگتن و تل‌آویو درباره حضور ادعایی نیروهای ایران در سوریه، گفته بود این رویکرد «تجارت» است و روسیه در مسائل راهبردی و علیه نیروهای متحد خود تجارت نمی‌کند. 

ادعای مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی در حالی صورت گرفته که جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده در سوریه حضور مستشاری دارد و مستشاران این کشور به دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند. در مقابل، نیروهای آمریکایی بدون دعوت دمشق در این کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی