English

پیش شرط پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین

سخنگوی کاخ کرملین گفت: نشستی از سران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان، نیازمند شرایط خاصی است.یکی از شروطی که مسکو بر آن تاکید دارد، آمادگی اوکراین برای اجرای توافق مینسک است.

پیش شرط پوتین برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین

به گزارش خبرگزاری موج بنابر گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف   سخنگوی کاخ کرملین درباره این پیش‌ شرط گفت: نشست ولادیمیر پوتین  رئیس‌جمهور روسیه  با زلونسکی در قالب نورماندی فقط در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که شرایط خاصی محقق شوند.

این مقام روس تاکید کرد که در پی تغییر قدرت در اوکراین، مذاکرات درباره اینکه توافق مینسک اجرایی نشده،  بالا گرفته است و تاکید کرد: «ضرورت دارد که در این مورد از جمله (مذاکره) در سطح عالی در قالب نورماندی صورت گیرد.با این حال برگزاری نشستی از سران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان، نیازمند شرایط خاصی است.»

یکی از شروطی که مسکو بر آن تاکید دارد، آمادگی اوکراین برای اجرای توافق مینسک است. ضمن اینکه باید ارتباط مستقیمی میان نمایندگان جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک هم برقرار شود.

پسکوف گفت: «همه اینها نیازمند روشنگری‌های بیشتری است و تاکنون هیچ برنامه خاصی برای نشست نورماندی برنامه‌ریزی نشده است.»

پیشتر امانوئل ماکرون  رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود که آمادگی دارد تا  زمانی که شرایط فراهم شد، نشستی را در قالب «نورماندی» ترتیب بدهد.ماکرون همچنین گفت که او باید با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور جدید اوکراین مذاکره را آغاز کند.

در پی جدا شدن شبه جزیره کریمه از اوکراین و ناآرامی قسمت‌های شرقی این کشور، نمایندگان آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه با برگزاری چندین دور نشست سرانجام در مینسک، پایتخت بلاروس در زمینه برقراری آتش‌بس به توافق رسیدند. همواره مواردی از نقض آتش‌بس گزارش شده است. اکنون با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید در اوکراین، درباره مذاکره مجدد در این زمینه بحث‌های مطرح شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه