English

ترکیه دستور بازداشت ۲۴۹ کارمند وزارت امور خارجه را صادر کرد

روز دوشنبه(30 اردیبهشت ماه)، شبکه خبری ان تی وی گزارش داد: مقام های ترکیه دستور بازداشت 249 کارمند وزارت امور خارجه این کشور را به اتهام ارتباطات احتمالی با شبکه فتح الله گولن صادر کرده اند.

ترکیه دستور بازداشت 249 کارمند وزارت امور خارجه را صادر کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز دوشنبه(30 اردیبهشت ماه)، شبکه خبری ان تی وی گزارش داد: مقام های ترکیه دستور بازداشت 249 کارمند وزارت امور خارجه این کشور را به اتهام ارتباطات احتمالی با شبکه فتح الله گولن صادر کرده اند.این بازداشت ها در راستای تحقیقات انجام شده در مورد کودتای نافرجام ترکیه در سال 2016 انجام شده اند. آنکارا بر این باور است که فتح الله گولن مخالف سیاسی ترکیه ای که هم اکنون در آمریکا به سر می برد، چهره اصلی سازمان دهنده این کودتا بوده است. گولن از سال 1999، به طور خودخواسته در تبعید به سر می برد.

ترکیه بارها و بارها نسبت به انجام عملیات بر علیه طرفداران فتح الله گولن و بازداشت آن ها اقدام کرده است. گولن هرگونه ارتباط خود با کودتای سال 2016 ترکیه را رد کرده است. دفتر دادستان کل آنکارا گفت: دادستانی آنکارا دستور بازداشت 249 نفر از پرسنل وزارت خارجه ترکیه را به دلیل نقش آن ها در اختلالاتی که در روند امتحان ورودی وزارت خارجه ترکیه ایجاد کرده اند، صادر کرده است. این دادستانی اعلام کرده: تاکنون 76 نفر از این مظنونان در استان های مختلف بازداشت شده اند و تلاش ها برای بازداشت باقی مانده آن ها همچنان ادامه دارد. 

در جریان تحقیقات پساکودتا در ترکیه، تاکنون 77000 نفر بازداشت شده و در انتظار محاکمه هستند و 150000 نفر نیز از مشاغل دولتی خود یا اخراج و یا تعلیق شده اند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه