English

هشدار ترکیه نسبت به تحرکات ناتو

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه به ناتو هشدار داده است که کشتی‌ها و قایق‌های جنگی این سازمان نظامی در جریان عملیات نظامی در دریای اژه، نمی‌توانند از برای سوخت گیری یا بازدید از بنادر جزایر واقع در این منطقه استفاده کنند.

هشدار ترکیه نسبت به تحرکات ناتو

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از گریک ریپورتر، حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه   امروز با انتشار بیانیه‌ای از یونان به دلیل عدم رعایت شرایط غیرنظامی جزایر واقع در شرق دریای اژه انتقاد کرد و اظهار کرد: جزایر شرق اژه بر اساس معاهده‌های بین‌المللی از جمله معاهده ۱۹۲۳ در لوزان و ۱۹۴۷ در پاریس دارای شرایط خاص هستند و یونان نمی‌تواند بصورت یکجانبه از این جزایر استفاده کند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین به ناتو هشدار داده است که کشتی‌ها و قایق‌های جنگی این سازمان نظامی در جریان عملیات نظامی در دریای اژه، نمی‌توانند از برای سوخت گیری یا بازدید از بنادر جزایر واقع در این منطقه استفاده کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در عین حال از یونان خواسته است برای رفع اختلافات و مشکلات دوجانبه در منطقه تلاش کند.

لازم به ذکر است یونان و ترکیه پیش از این در سال ۱۹۸۸ معاهده‌ای را با هدف عدم استفاده نظامی از دریای اژه در فصل تابستان منعقد کرده بودند و حال به نظر می‌رسد تحرکات ناتو در این منطقه با نگرانی آنکارا روبرو شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه