English

ترکیه ۵۴۶ عضو شبکه گولن را در نقاط مرزی ترکیه بازداشت کرده است

از زمان شکست کودتای سال 2016 ترکیه، آنکارا 546 عضو شبکه فتح الله گولن را پیش از فرار از طریق مرزهای شمال غربی این کشور به اروپا بازداشت کرده است.

ترکیه 546 عضو شبکه گولن را در نقاط مرزی ترکیه بازداشت کرده است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، از زمان شکست کودتا در ترکیه در ماه جولای سال 2016، ترکیه 546 عضو شبکه فتح الله گولن را در مرزهای شمالی غربی این کشور و در شرایطی که آن ها سعی داشتند وارد یونان شوند، بازداشت کرده است. 

بنابر آمار و گزارشاتی که توسط خبرگزاری آناتولی ترکیه تحلیل شده، سربازان ترکیه ای که در مجاورت مرزهای مشترک ترکیه با بلغارستان و یونان مستقر بوده اند، از فرار طرفداران شبکه گولن به کشورهای اروپایی جلوگیری کرده اند. افرادی که از خروج آن ها جلوگیری شده عمدتا سربازان اسبق ترک، دانشگاهیان، معلمان، افسران پلیس و قضات بوده اند.

بنا بر آمارهای ارائه شده، نیروهای امنیتی ترکیه، 18 نفر را در سال 2016، 149 نفر را در سال 2017، و 266 نفر را در سال 2018 بازداشت کرده اند. حداقل 113 نفر نیز از زمان آغاز سال جدید میلادی بازداشت شده اند. 

ترکیه بر این باور است که فتح الله گولن و طرفدارانش، طراحان اصلی کودتای ناکام در سال 2016 در این کشور بودند. در جریان این کودتا، 251 نفر جان خود را از دست داده و حدود 2200 نفر نیز مجروح شدند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه