English

بازگشت ۱۰۰۰ تروریست تونسی به کشورشان

مرکز مطالعات امنیت جهانی تونس اعلام کرده است: 1000 تروریست تونسی در 7 سال اخیر(2018-2011) از مناطق بحرانی و جنگ زده به کشورهایشان بازگشته اند.

بازگشت 1000 تروریست تونسی به کشورشان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز مطالعات امنیت جهانی تونس اعلام کرده است: 1000 تروریست تونسی در 7 سال اخیر(2018-2011) از مناطق بحرانی و جنگ زده به کشورهایشان بازگشته اند. 

"مختار بن نصر" رئیس این مرکز گفته: مقام های تونسی از خروج 17000 نفر از اتباع این کشور که قصد سفر به مناطق جنگ زده ای چون سوریه، عراق و لیبی را داشته اند جلوگیری کرده اند. بن نصر افزوده: آمار کلی تونسی های حاضر در مناطق جنگ زده 3000 نفر است که اکثر آن ها یا جان خود را از دست داده اند و یا به مناطق دیگر رفته اند تا در امان بمانند. بسیاری از تروریست ها با استفاده از شیوه های مخفی به کشور خود بازگشته اند. 

موضوع بازگشت تروریست های خارجی به کشورشان اخیرا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مورد تاکید قرار گرفته بود. ترامپ گفته است:"ایالات متحده آمریکا از بریتانیا، فرانسه، آلمان، و دیگر متحدان اروپایی درخواست می کند تا تا 800 جنگجوی داعش را که توسط آمریکا بازداشت شده اند و از اتباع آن ها هستند تحویل گرفته و محاکمه کنند". 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه