English

حمایت کابینه عربستان سعودی از دولت سودان

کابینه عربستان سعودی در جلسه هفتگی خود به ریاست ملک سلمان، از تعهد خود به حمایت همه جانبه از دولت سودان به ریاست عمرالبشیر خبر داده است. سودان در روزهای اخیر درگیر اعتراضات گسترده مردمی بر علیه دولت عمرالبشیر بوده است.

حمایت کابینه عربستان سعودی از دولت سودان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، روز سه شنبه(9 بهمن ماه)، کابینه دولت عربستان سعودی از حمایت کامل خود از دولت سودان به ریاست عمرالبشیر خبر داد. 

کابینه سعودی در جلسه هفتگی خود به ریاست ملک سلمان، تعهد خود جهت حمایت از دولت سودان در خلال بحران سیاسی اقتصادی این کشور را اعلام کرد. کابینه سعودی همچنین بر لزوم بازگشت امنیت و ثبات به سودان تاکید کرد. پیش از این در ماه جاری، یک هیات سعودی با سفر به سودان راه های تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری میان ریاض-خارطوم را به بحث گذاشته بودند. 

این اقدام در شرایطی انجام می شود که سودان در روزهای اخیر صحنه اعتراضات گسترده مردمی بر علیه دولت این کشور بوده است. معترضان نسبت به افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی بویژه نان اعتراض دارند. آن ها دولت سودان را به بی کفایتی متهم می کنند و خواستار کناره گیری عمرالبشیر از قدرت هستند. وی از سال 1989 بر این کشور افریقایی حکومت می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه