English

بهترین راهکارهای جلوگیری از نشتی آب از سقف ساختمان

نشتی سقف یکی از رایج ترین مشکلاتی است که صاحبان ساختمان با آن مواجه هستند. داشتن نشتی سقف یک خطر است زیرا می تواند باعث ایجاد یک سری آسیب های داخلی شود، از کف مرطوب گرفته تا فروریختن سازه اگر به درستی تعمیر نشود. بنابراین، برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از نشتی آب از سقف، باید دانش کافی در مورد تعمیر نشتی سقف داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری موج، سقف پناهگاهی است که شما را از آفتاب و باران محافظت می کند. هر خانه و هر ساختمانی نیاز به سقفی بالای دیوارهایش دارد. سقف سازی به روش های مختلف با استفاده از مصالح مختلف انجام می شود. سقف سازی صرفاً تعمیر سقف نیست. شرکت های سقف سازی خدمات نصب و همچنین خدمات نشتی سقف را توسط متخصصان ارائه می دهند. شما می توانید به راحتی شرکت های زیادی را برای نصب ایزوگام سقف تجاری و تعمیر نشتی سقف در کرج و حومه پیدا کنید.

نشتی سقف یکی از رایج ترین مشکلاتی است که صاحبان ساختمان با آن مواجه هستند. داشتن نشتی سقف یک خطر است زیرا می تواند باعث ایجاد یک سری آسیب های داخلی شود، از کف مرطوب گرفته تا فروریختن سازه اگر به درستی تعمیر نشود. بنابراین، برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از نشتی آب از سقف، باید دانش کافی در مورد تعمیر نشتی سقف داشته باشید.

چه کاری می توانید انجام بدهید؟

اگر سقف شما نشتی دارد، دو راه برای رفع آن وجود دارد. یا می توانید خودتان آن را تعمیر کنید، یا می توانید به سادگی با نمایندگی نصب ایزوگام در فردیس و سایر نقاط کرج تماس بگیرید و آن را تعمیر کنید. با این حال، اگر آسیب شدید است، به خوبی توصیه می شود به جای تعمیر آن، با پیمانکار تعمیر سقف مسکونی و تجاری تماس بگیرید، مگر اینکه دانش و تجهیزات لازم برای کار را داشته باشید.

چگونه نشتی سقف را رفع کنیم؟

هزینه نصب از سیستمی به سیستم دیگر بسته به منطقه، ساعات کار، مواد و شرکت متفاوت است. با این حال، به راحتی می توان یک شرکت خوب با بودجه مناسب پیدا کرد تا نیاز شما به نصب سقف و تعمیر نشتی سقف در کرج و حومه را برآورده کند.

سقف

 

علائم هشدار دهنده نشتی سقف

علائم نشتی سقف اغلب در فصل بارندگی قابل مشاهده است. نشتی اغلب به صورت لکه روی دیوار یا سقف ظاهر می شود. به تدریج به کپکی تبدیل می شود که می تواند بوی نامطبوعی بدهد. اگر آب به نشت کردن ادامه دهد، گودال هایی در داخل ملک شما ایجاد می کند. این یک پرچم قرمز است که شما بلافاصله به یک متخصص تعمیر نشتی سقف نیاز دارید.

چه چیزی باعث نشتی سقف می شود؟

از علل مختلف، گرفتگی ناودان ها و زهکشی های تعمیر نشده، رشد پوشش گیاهی روی سطح، خطوط سیم کشی آسیب دیده، سن، خوردگی لبه بریده، عناصر آب و هوایی رایج ترین موارد در مورد نشتی سقف هستند.

این نوع آسیب ها باید توسط خدمات قابل اعتماد نشتی سقف برطرف شوند و یک متخصص نشتی سقف با تجربه و مشهور می تواند به راحتی شما را از هزینه های گزاف تعمیر نجات دهد. به هر حال پس از نصب، بازرسی سقف و نگهداری باید انجام شود. در بازرسی، غشاهای سقف، عرشه، دریچه ها، چشمک زن، ناودان، سرریزها و لوله های زهکشی باید بررسی شوند. بازرسی منظم به موقع می تواند از خسارات طولانی مدت جلوگیری کند. جدای از آن، اطمینان از برتری در مواد سقف برای آماده سازی سقف شما برای هر فصل همیشه عاقلانه است.

تعمیر نشتی سقف دارای زونا

سقف های دارای زونا پس از مدت زمان مشخصی تمایل زیادی به نشتی دارند. به طور معمول، نشتی در سقف های زونا کمتر از 35 سال به دلیل نقص در نصب اولیه ایجاد می شود، مگر اینکه دچار یک رویداد آب و هوایی شده باشد، در حالی که نشتی در سقف های قدیمی تر از آن به احتمال زیاد ناشی از خراب شدن زونا ها است.

سقف های دارای زونا به دلایل زیادی مانند زونا های ترک خورده، نقص در آب بندی و آسیب دیدگی نشتی دارند.

تعمیر سقف ویلایی با زونا بدون تخریب آنها و پیدا کردن محل نشتی غیر ممکن است. اگر جزء آسیب دیده آب بندی نباشد، باید از زیر لایه زونا تعمیر شود. به عنوان اولین قدم، تعیین محل نشتی و تعیین مولفه نشتی بسیار مهم است. همیشه بهتر است برای بازرسی سقف های ویلاهای خود از یک متخصص کمک بگیرید تا به عنوان مثال برای تعمیر و نصب ایزوگام در شهریار  و اندیشه خدمات حرفه ای دریافت کنید. در صورتی که آسیب وارده به دریچه سقف باشد باید تعمیر یا تعویض شود و در صورت آسیب دیدن زونا ها باید با احتیاط جدا شده و با زونا های جدید جایگزین شود.

پس از برداشتن زونا های قدیمی، بازرسی لایه زیرین برای جستجوی آسیب بیشتر مهم است. اگر لایه زیرین یا عرشه سقف آسیب دیده باشد، ممکن است برای تعمیر و آب بندی آنها به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید.

 

سقف بتنی

 

تعمیرات نشتی سقف بتنی

نشت آب در سقف های بتنی یک مسئله کاملاً رایج اما نگران کننده است. سقف های تجاری بتنی مستعد حفظ رطوبت هستند که در نهایت به نشتی تبدیل می شود. رطوبت در سقف های بتنی به دلیل منافذ و شکاف های ریز روی سطح که در اثر شرایط آب و هوایی شدید و رشد گیاهان کوچک و خزه ها ایجاد می شود، باقی می ماند.

ماسه، سیمان و آب از اجزای تشکیل دهنده سقف های بتنی هستند. این مخلوط نه تنها برای ساخت سقف، بلکه برای ساخت کف، سقف و عرشه نیز قابل استفاده است. واقعیت مهمی که صاحبان ساختمان باید به آن توجه داشته باشند این است که بتن یک ماده سنگین است، از این رو به مقدار مناسبی از حمایت سازه ای نیاز دارد.

برای تعمیرات نشتی سقف بتنی ابتدا باید منبع نشتی را پیدا کنید.  برای اطمینان از عدم وجود خطر یا اشتباه، تماس با یک پیمانکار حرفه ای سقف مانند ایزوگام پلاس برای بازرسی بسیار مهم است. ترک ها را پر کنید. رایج ترین عیوب سقف های بتنی ترک ها و سوراخ هایی است که آب از آن ها نفوذ می کند.  با این حال، ناحیه آسیب دیده باید قبل از ترمیم کاملاً تمیز شود و پس از خشک شدن خمیر، توصیه می شود یک لایه دیگر برای تقویت درزگیر بمالید. تعمیر و نگهداری حرفه ای منظم را به یاد بسپارید. تعمیر و نگهداری منظم نه تنها آسان تر، بلکه مقرون به صرفه تر از تعمیر است. برای جلوگیری از نشتی آسان، با خدمات تعمیر سقف های مسکونی و تجاری تماس بگیرید و سقف بتنی خود را به طور منظم بررسی کنید. اگر برای سقف بتنی خود نیاز به خدمات نصب ایزوگام در صفادشت و مشکین دشت داشتید بهتر است پس از بازرسی از تیم حرفه ای برای انجام آن بهره ببرید.

رفع نشتی سقف فلزی

سقف های فلزی بادوام هستند و گفته می شود در صورت نصب کامل، نشتی کمتری نسبت به سایر انواع سقف های تجاری دارند. با این حال، به دلیل برخی عوامل، حتی سقف های فلزی نیز گاهی اوقات نشتی دارند. این فلز زمانی که داغ می ‌شود منبسط می ‌شود، بنابراین سقف‌هایی که زیاد در معرض نور خورشید قرار می ‌گیرند، از ساختار اصلی خود جدا می ‌شوند و شکاف‌ هایی را ایجاد می ‌کنند که آب می ‌تواند وارد آن شود.

پس از مدت ها، برخی از سقف های فلزی شروع به زنگ زدگی و شکستن می کنند. شکل نادرست ورق های فلزی به دلیل شرایط آب و هوایی شدید مانند بادهای شدید و چشمک زدن معیوب نیز یکی از دلایل مکرر نشتی سقف فلزی است.

برای رفع نشتی سقف فلزی ابتدا باید منبع نشتی را پیدا کنید. اگر قطعه ای مفقود یا آسیب دیده باشد، پیمانکار تعمیر پیشنهاد تعویض آن را می دهد. نقاط انتقال درز را بررسی کنید. نقاط انتقال درز جایی است که پانل های سقف به یکدیگر متصل می شوند. مهم است که آنها را به دقت بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا شکافی وجود دارد. پیچ ها را عوض کنید. در صورت وجود میخ های شل یا زنگ زده، باید آنها را سفت یا تعویض کرد تا نشتی به طور موثر برطرف شود. با شکاف ها مقابله کنید. شکاف بین ورق های فلزی یکی از دلایل رایج نشت آب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه