English

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد؛

شناسایی پنج هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌ها و نهادها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در مدت یک‌هزار روز خدمات دولت سیزدهم پنج هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌ها و نهادها شناسایی شد و همچنین در توافق با بخش خصوصی و نهادهای دارای زمین ۲۳ هزار هکتار زمین شناسایی و بخش زیادی از توافقات به این منظور انجام شد.

شناسایی پنج هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌ها و نهادها
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست خبری اظهار کرد:در ۳ سال گذشته ۱۵۳ هزار هکتار اراضی برای تولید مسکن تحصیل شد که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار برای مسکن مطالعه شد. همچنین از این میزان اراضی مطالعه شده ۳۱ هزار هکتار توسط کارگروه‌های کارشناسی مورد مخالفت قرار گرفت و ۴۸ هزار هکتار برای ساخت مسکن قطعی شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: ۱۸ هزار هکتار از اراضی نیز در حال حاضر در حال بررسی است.

مالکی ادامه داد: در ۳ سال گذشته ۱۵۳ هزار هکتار زمین در نقاط مختلف کشور شناسایی شد که ۳۰۰ درصد نسبت به دوره ۱۰ساله قبل افزایش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی از به کارگیری ۵۰ مشاور تخصصی شهرسازی خبره به منظور مکانیابی شهرک‌های مسکونی در سطح کشور خبر داد و گفت: حاصل مطالعه این افراد شناسایی ۱۰۰ نقطه در کشور به منظور شهرک سازی بود که تاکنون ۶۰ شهرک مرحله تصویب را در کارگروه‌های فنی تخصصی و شورای برنامه‌ریزی طی کرده و عملیات اجرایی آماده سازی و ساخت در ۱۱ شهرک نیز آغاز شده است.

وی ادامه‌داد: در مدت یک‌هزار روز خدمات دولت سیزدهم پنج هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌ها و نهادها شناسایی شد و همچنین در توافق با بخش خصوصی و نهادهای دارای زمین ۲۳ هزار هکتار زمین شناسایی و بخش زیادی از توافقات به این منظور انجام شد. در عین حال توافقاتی در همین زمینه با بنیاد مستضعفان و اوقاف داشتیم.

مالکی در رابطه ثبت نام نهضت ملی مسکن با تامین اراضی برای ثبت نام‌های مجدد باز خواهد شد و امکان ثبت نام وجود دارد، گفت: در حال حاضر سامانه برای ثبت نام مجدد بسته است تا ثبت نام‌های قبلی مورد بررسی قرار بگیرد اما طبق تصمیم وزارت راه و شهرسازی قرار بر این است که در استان‌ها و مناطقی که تامین زمین انجام می‌شود، سامانه دوباره برای ثبت نام نهضت ملی مسکن باز شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات توسط برخی از بانک ها مناسب نبوده و ما همچنان شاهد همکاری کم رنگ برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هستیم، گفت: تمامی مسئولان در حوزه مسکن به ویژه در شورای عالی مسکن بر اهمیت پرداخت تسهیلات تاکید داشته اند و این موضوع همواره مورد تاکید تمامی بخش ها بوده است. باید تمامی بانک ها حداقل 20 درصد از سهم تسهیلاتی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: باید تمامی دستگاه ها به این امر توجه کنند تا شاهد بهبود و تقویت تولید ساخت مسکن در تمامی بخش های مسکن باشیم. طبق آخرین آمارها سهم 18 بانک از پرداخت تسهیلات ساخت مسکن صفر بوده و در این بخش طبق قانون جهش تولید مسکن به هیچ عنوان نباید کوتاهی صورت گیرد چراکه اگر این کوتاهی ها ادامه یابد با آنها برخورد شده و جریمه مالیاتی سنگینی در پی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه