English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

سرمایه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در برخی مناطق شرق تهران

سرمایه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در منطقه نیروی هوایی و پیروزی حداقل ۳ میلیارد تومان است که با می توان یک آپارتمان ۵۰ متری، چند سال ساخت خرید، اما به طور کلی قیمت هر متر آپارتمان در منطقه نیروی هوایی بین ۶۵ تا ۸۰ میلیون تومان است.

سرمایه مورد نیاز برای خرید آپارتمان در برخی مناطق شرق تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، قیمت آپارتمان در یک سال اخیر با وجود اینکه بازار راکد بوده به دلیل افزایش قیمت ارز و مصالح ساختمانی رشدی بیش از ۷۰ درصد تجربه کرده است و البته این تغییر قیمت در تمام مناطق تهران یکسان نبوده و در برخی مناطق افزایش قیمت ها به دلیل تقاضای بیشتر بالا بوده است.

در حال حاضر در منطقه ۱۳ کشور در محدوده پیروزی و نیروی هوایی قیمت هر متر آپارتمان به تناسب اینکه در چه خیابانی واقع شده و اینکه چه امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و انباری دارد نرخ گذاری متفاوتی دارد. برای نمونه هر متر آپارتمان نوساز در منطقه نیروی هوایی که پارکینگ و آسانسور هم داشته باشد به طور میانگین بیش از ۸۰ میلیون تومان معامله می شود و اگر پارکینگ و انباری نداشته باشد و در طبقات بالای ۲ هم قرار گرفته باشد قیمت هر متر آن تا ۷۵ میلیون تومان هم کاهش دارد و این بستگی به فضای آپارتمان دارد.

از طرف دیگر قیمت هر متر آپارتمان بین پیروزی و نیروی هوایی حدود ۱۰ میلیون تومان اختلاف دارد، در واقع در نیروی هوایی هر متر آپارتمان حدود ۱۰ میلیون تومان گرانتر از پیروزی است و البته این موضوع برای همه خیابان ها و کوچه ها یکسان نیست، به طوری که برخی از کوچه ها و خیابان های نیروی هوایی خیلی گرانتر از میانگین همان منطقه هم معامله می شوند و قیمت آپارتمان برخی خیابان های آنجا هم تفاوت چندانی با مناطق خوب پیروزی ندارد و این موضوع کاملا به موقعیت ملک بستگی دارد.

در شرایط کنونی بازار مسکن کاملا راکد است که بخشی از این مساله ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است زیرا در حال حاضر برای خرید یک آپارتمان ۵۰ متری در منطقه پیروزی و نیروی هوایی حداقل باید ۳ میلیارد تومان سرمایه داشت که برای خیلی ها تامین این پول مقدور نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه