English

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرگزاری موج:

۱۵ نیروگاه کشور به دلیل کمبود گاز از مازوت استفاده می کنند

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه از 120 نیروگاه کشور حدود 15 نیروگاه کشور از مازوت استفاده می کنند گفت: در مقطع کنونی که کشور با مشکل گاز مواجه است استفاده از سوخت مازوت می تواند به تامین پایدار برق کمک کند.

15 نیروگاه کشور به دلیل کمبود گاز از مازوت استفاده می کنند

سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه محدودیت هایی در تامین سوخت نیروگاه ها در شرایط فعلی داریم، گفت: برنامه های مدیریت مصرف در بخش های مختلف را در دستور کار داریم و هم اکنون اجرا می شوند و عمده ترین اقدامی که در این زمینه انجام شده تعدیل روشنایی معابر  و نظارت بر پایش مشترکان پرمصرف بوده است.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه در برخی از بخش کشاورزی و صنعت هم اقداماتی برای کاهش مصرف انرژی انجام شده است، افزود: در شرایط کنونی به دنبال تامین پایدار برق هستیم. در واقع مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل اینکه در مناطقی که گاز قطع شده استفاده از هیترهای برقی و یا اسپیلت‌ها بیشتر شده 3 درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه حدود 40 درصد از نیروگاه های کشور از گاز و مابقی از سوخت مایع به عنوان سوخت دوم استفاده می کنند، تصریح کرد: در فصل زمستان به دلیل مصرف بالای برق اسپیلت ها و هیترها مردم باید دمای آن‌ها را بین 18 تا 21 درجه تنظیم کنند تا در این دوره سرد زمستان برق را به صورت پایدار در مناطق سردسیر که مشکل گاز هم دارند تامین کنیم.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه حدود 20 درصد از نیروگاه های کشور از مازوت استفاده می کنند، اظهار کرد: از 120 نیروگاه کشور حدود 15 نیروگاه کشور از مازوت استفاده می کنند و در مقطع کنونی که کشور با مشکل گاز مواجه است استفاده از سوخت مازوت می تواند به تامین پایدار برق کمک کند.

به گزارش خبرگزاری موج، هم‌اکنون روزانه ۹۹۰ میلیون مترمکعب گاز ترش در کشور برداشت می‌شود و از این مقدار گاز ۸۴۸ میلیون مترمکعب در ۲۱ پالایشگاه گازی کشور شیرین‌سازی و در بخش‌های مختلف کشور مصرف می‌شود، با این حال برخی از مناطق کشور با کمبود گاز مواجه هستند.

 

بیشتر بخوانید:

سوخت مازوت چیست و چه تاثیری بر سلامتی دارد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه