English

یلدا امسال شیرینی گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان تهران گفت: با حذف ارز ترجیحی دیگر قیمت‌گذاری شیرینی دیگر انجام نمی‌شود و بر این اساس امسال برای شب یلدا افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

یلدا امسال شیرینی گران نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران با اعلام خبر عدم گرانی شیرینی شب یلدا امسال، ابراز داشت: پس از حذف ارز ترجیحی در ابتدای سال جاری و آزاد شدن قیمت روغن خوراکی که یکی از مواد اولیه تولید شیرینی است،  قیمت گذاری شیرینی که سالانه توسط اتحادیه و نظارت سازمان حمایت و ... انجام می‌شد حذف شد و لذا واحدهای تولیدی قیمت تولیدات خود را بر حسب عرضه و تقاضا و کیفیت تعیین می‌کنند.

بهره مند افزود: اگرچه قیمت شیرینی مانند گذشته تعیین نمی‌شود اما حدود قیمت و به عبارتی حداقل و حدکثر قیمت شیرینی مشخص است و براساس کیفیت تولید‌کنندگان مکلفند از قیمت‌های تعیین شده تبعیت کنند مثلا قیمت حداقل و حداکثر هر کیلوگرم شیرینی خشک بر اساس کیفیت بین  110 تا 130 هزار تومان و قیمت حداقل و حداکثر هر کیلوگرم شیرینی تر براساس کیفیت بین 120 تا 160 هزار تومان است و تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان باید این محدوده قیمتی را رعایت کنند.

وی با بیان این مطلب که بازار شیرینی به واسطه گرانی‌ها در رکود به سر می‌برد، گفت: با توجه به مشکلاتی اقتصادی، مردم مانند گذشته برای خرید شیرینی اقدام نمی‌کنند اما امیدواریم که بازار شب یلدا برای فعالان این صنف بازار پررونقی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه