English

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور در گفتگو با خبرگزاری موج:

آجیل و خشکبار به اندازه دلار گران شد

علیرضا ارزانی ممقانی گفت: قیمت پسته و ... با نرخ بازار جهانی تعیین می شود و از آنجایی که دلار در هفته های اخیر گران شده روی پسته و سایر خشکبار تاثیر گذاشته است.

آجیل و خشکبار به اندازه دلار گران شد

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز در هفته های اخیر روی قیمت آجیل و خشکبار هم تاثیر گذاشته است، گفت: قیمت پسته و ... با نرخ بازار جهانی تعیین می شود و از آنجایی که دلار در هفته های اخیر گران شده روی پسته و سایر خشکبار تاثیر گذاشته است.

علیرضا ارزانی ممقانی درباره دلایل تعیین نرخ جهانی برای آجیل و خشکبار ایرانی افزود: به طور قطع برای کشاورزی که به راحتی می تواند محصول خود را صادرات کند ترجیح می دهد محصول خود را یا با نرخ جهانی به بازار داخلی عرضه کند یا اینکه طبق روال آن محصول را صادرات کند.

او با تاکید بر اینکه در سال های گذشته به دلیل پروتکل های بهداشتی کرونا تقاضا برای آجیل و خشکبار کم بود، افزود: پیش بینی می شود امسال نسبت به سال های گذشته تقاضا بیشتر باشد.

پسته در بازار جهانی بین ۸ تا ۱۰ دلار است

ممقانی با بیان اینکه قیمت پسته در بازار جهانی بین ۸ تا ۱۰ دلار و بستگی به کیفیت آن دارد، اظهار کرد: در بازار جهانی جشن های ژانویه هم تقاضا برای آجیل ایران را بیشتر می کند، اگرچه بیشتر آجیل ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات می شود و از آنجا هم به کشورهای اروپایی و ... صادرات مجدد می شود.

بر اساس این گزارش ، با توجه به تورمی که در یک سال اخیر در قیمت ارز به وجود آمده قیمت آجیل و خشکبار به شدت گران شده و بسیاری از مردم توان خرید آن را ندارند و همین مساله باعث شده که تقاضا برای آجیل نسبت به سال های گذشته به حداقل ممکن برسد و مردم تلاش می کنند که شب یلدا را به عنوان این رسوم دیرینه با شکل های دیگر زنده نگهدارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه