English

عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا در گفتگو با موج:

حباب هر سکه طلا بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان

عبادلله محمدولی گفت: قیمت هر گرم طلای سکه 14 میلیون و 200 هزار تومان است و قیمت خود سکه 15 میلیون و 80 هزار تومان است که با در نظر گرفتن آن حدود یک میلیون و 650 هزار تومان حباب سکه است.

حباب هر سکه طلا بیش از یک میلیون و 650 هزار تومان

عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه از چهارشنبه هفته گذشته قیمت دلار صعودی بوده به همین دلیل طلا هم روندی صعودی پیدا کرده است گفت: در شرایط کنونی تقاضا در بازار است که باید پاسخ داده شود و اگر همزمان عرضه مناسب شکل نگیرد قیمت ها صعودی می شود.

عبادلله محمدولی با بیان اینکه وقتی عرضه دلار مدیریت نمی شود یا به موقع اتفاق نمی افتد قیمت آن بالا می رود، افزود: همیشه در 4 ماهه دوم سال باید برنامه ریزی ها برای مدیریت ارز وجود داشته باشد تا نوسانات اتفاق نیفتد و زمانی که شرکت ها در پایان سال نخواهند تسویه داشته باشند باید دلار به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد و زمانی که ارز به اندازه کافی وجود نداشته باشد از ذخیره طلا استفاده می کنند.

او با تاکید بر اینکه امروز نباید اجازه بدهیم در بازارهای طلا و ... کاسبی شود، گفت: وقتی اطلاعات کافی درباره مناسبت ها وجود داشته باشد عرضه کافی سکه و ... می تواند مانع از قیمت های حبابی شود.

محمدولی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید از شرکت های بیشتری برای ضربه سکه استفاده کنند، اظهار کرد: زمانی که ضرب سکه به تناسب تقاضا وجود داشته باشد قیمت ها نوسان نخواهد داشت. در شرایط کنونی قیمت هر گرم طلای سکه 14 میلیون و 200 هزار تومان است و قیمت خود سکه 15 میلیون و 80 هزار تومان است  که با در نظر گرفتن آن حدود یک میلیون و 650 هزار تومان حباب سکه است اما همه این قیمت حباب نیست زیرا سکه هم حدود 400 هزار تومان اجرت کار دارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی طلا  با تاکید بر اینکه قیمت انس طلا در ماه های آینده صعودی شود، گفت: در روزهای اخیر قیمت انس از 1620 به 1680 رسیده و این مساله نشان می دهد که روند صعودی خواهد بود. زیرا در چند سال گذشته کشورها به عنوان ذخیره استفاده می کنند و همین مساله باعث افزایش تقاضای بیشتر برای طلا می شود، هرچند شرکت های صنعتی به جای اینکه روی طلا کار کنند تولید و صنعت خود را تقویت می کنند و از آنجایی که در سال های اخیر بسیاری از کشورها طلای زیادی خریده اند هم اکنون عرضه این محصول در بازار کم است و باعث شده قیمت طلا هم نوسان رو به بالای داشته باشد .

وی افزود: هرچند بازارهای مالی تلاش می کنند که با سرکوب قیمت انس همچنان اقتصاد خود را پیش ببرند با این حال پیش بینی می شود قیمت انس طلا هم به بالای 1700 دلار در ماه های آینده برسد.

محمد ولی با تاکید بر اینکه مذاکرات برجام می تواند در نوسان قیمت دلار و طلا موثر باشد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز مذاکرات برجام به طور کامل متوقف نشده است، در صورتی که  توافق حاصل شود شاهد تعدیل قیمت دلار و طلا در کشور خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه