English

در جشنواره تولید ملی، افتخار ملی مطرح شد؛

صدور بخشنامه های سلیقه ای با وجود قانون رانت زا است

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت:تصمیمات و دستورالعمل های یک شبه باعث آسیب به بخش معدن شده است، زیرا دیده می شود که یک بخشنامه بخشنامه دیگر را نقض می کرد و وقتی قانون وجود دارد صدور چنین بخشنامه های که سلیقه است تنها ایجاد رانت می کند.

صدور بخشنامه های سلیقه ای با وجود قانون رانت زا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،  قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت در هفدهمین جشنواره تولید ملی با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی، معاون دادستان کشور و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه سال 81 دیداری تشکل های بخش صنعت و معدن با رهبر معظم انقلاب داشتند و ایشان تاکید کردند کاری بکنید تولید ملی، افتخار ملی شود و همین سخت زمینه شکل گیری جشنواره شد، گفت: در یک فرایندی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته ارزیابی، وضعیت واحدهای تولیدی  را بررسی کرده و گروه های منتخب معرفی شدند.

آرمان خالقی با بیان اینکه واحدهای منتخب براساس مقایسه عملکرد سال جاری و سال گذشته تعیین شده اند، افزود: در بررسی های کمیته ارزیابی 52 واحد صنعت و معدن انتخاب شده اند.

رانت های بخش معدن از بین برود

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت در ادامه این همایش با اشاره به اینکه ما نتوانستیم معدن را جایگزین نفت کنیم، گفت: تصمیمات و دستورالعمل های یک شبه باعث آسیب به بخش معدن شده است، زیرا دیده می شود که یک بخشنامه بخشنامه دیگر را نقض می کرد و وقتی قانون وجود دارد صدور چنین بخشنامه های که سلیقه است تنها ایجاد رانت می کند.

بیژن پناهی زاده با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی خوب است اما به چه قیمتی مطرح شده؟ افزود: در شرایط کنونی نه تنها به تکنولوژی روز دنیا دسترسی نداریم ارز کافی برای واردات ماشین آلات نداریم و از طرف دیگر قیمت از در دو سال حدود چندبرابر شده است. 

او با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی در کشور خوابیده است، اظهار کرد: وقتی تقاضا برای محصولات معدنی کاهش یافته است معدنکاران مجبور به پرداخت حقوق دولتی می شود و بعد از آن سازمان مالیاتی بر مبنای همان حقوق دولتی واحد معدنی را مجبور به پرداخت مالیات کند و این آمار با واقعیت های تولید انطباق ندارد. بنابراین باید توجه داشت که معدن قبلا وزارتخانه ای مجزا بوده و می توانست جایگزین نفت شود.

او با تاکید بر اینکه شورای عالی معادن باید به تصمیمات ذاتی خود که حمایت از بخش معدن است عمل کند، تصریح کرد: امیدواریم با تغییراتی که در بخش معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات ناشی از رانت های که در نتیجه خرید و فروش بیلت و...به وجود آمده از بین برود.

تولید ملی بدون حمایت ملی امکان پذیر نیست

همچنین نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام تصمیمات بخش تولید در تهران گرفته می شود، گفت: باید بخش از اختیارات مربوط به مجوزها و...باید به استان ها داده شود.

حسینی با تاکید بر اینکه تولید ملی بدون حمایت ملی امکان پذیر نیست، افزود: ورود دستگاه قضایی به مشکلات تولید بسیاری از مسائل را حل کرده است، چراکه پیش از این بسیاری از دستگاه ها خودشان مشکل ساز بوده اند.

او با تاکید بر اینکه عده ای با هزاران میلیارد تومان درآمد قرار مالیاتی دارند، اظهار کرد: بخش خصوصی آمده است که برای جلوگیری از فرار مالیاتی کمک کند. از طرف دیگر باید افرادی که قرار مالیاتی دارد پس از شناسایی از حقوق اجتماعی محروم شوند. چطور یک کارمند بدبخت باید مالیات بدهد اما یکنفر ما میلیاردها تومن مصادره اموال کشور فرار مالیاتی کند و در نهایت اگر شناسایی شود مالیاتش را فقط می پردازد که این عادلانه نیست چون نوسانات قیمت در کشور زیاد است و ارزش مالیات پرداختی بعد از چندسال کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه