English

رئیس مجلس شورای اسلامی:

فضای عمومی کشور به سمت تولید هدایت شود

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم هدایت فضای عمومی کشور به سمت تولید تاکید کرد.

فضای عمومی کشور به سمت تولید هدایت شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی لاریجانی در همایش تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از ظرفیت استعدادها و نخبگان بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: اگر تمامی این نخبگان با یکدیگر همکاری داشته باشند می‌توانند بسیاری از مشکلات کشور را کنترل و مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: در وضعیتی که دشمن با تمام ملت ایران درگیری دارد تمام مسئولان باید در مسیر اتحاد حرکت کرده و بر آتش اختلافات دامن نزنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: جهت گیری‌های اختلاف افکنانه برخی از مسئولان در شرایط هجمه همه جانبه دشمنان به هیچ وجه قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف تحریم‌های بین المللی آشفتگی اقتصادی با ایجاد رخنه در مسیر تولید و اشتغالاست.

لاریجانی افزود: در این شرایط تا حد امکان از ظرفیت دیپلماسی برای حل مشکلات اقتصادی و تولیدی استفاده می‌گردد.

وی اضافه کرد: علاوه بر استفاده از توان دیپلماسی برای بهبود وضعیت تولید باید افکار عمومی و فضای کلی جامعه به سوی تولید و اشتغال هدایت گردد.

نماینده مردم قم تاکید کرد: در شرایطی که دشمن برای زمین‌گیر کردن اقتصاد ایران تمام همت خود را به کار گرفته باید تمام اراده‌ها و هدف‌گیری‌ها در مسیر رونق تولید قرار بگیرد.

لاریجانی عنوان کرد: بزرگ‌ترین کمکی که اصحاب رسانه و دلسوزان می‌توانند بکنند این است که فضای عمومی را به سمت تولید و اشتغال سوق داده و از جهت‌گیری‌های حزبی و گروهی خودداری کنند.

*روند صادرات روان تر شده است

وی گفت: کشور در این شرایط بیش از هر زمان دیگری به صادرات نیازمند است، روند صادرات با وجود تمام مشکلات ارزی روان‌تر شده است.

لاریجانی اضافه کرد: با تغییر نرخ ارز کمک شایانی به صادرات کشور خواهد شد ولی نیاز به مشوق‌های صادراتی همچنان در سطح کشور احساس می‌شود.

وی عنوان کرد: در این شرایط نباید با برخی سخت‌گیری‌ها و موانع در مسیر خود تحریمی و کاهش حجم صادرات کشور گام برداشته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز کرد: موضوع استاندارد نقش کلیدی در رشد اقتصادی دارد، استاندارد یک مساله اطمینان بخش در داخل و تسهیل‌گر در روند صادرات است.

وی گفت: توجه به استاندارد یک مقوله پایه‌ای در رشد اقتصادی کشور است و بدون رعایت ضوابط آن امکان ورود به بازارهای بین المللی ممکن نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع کیفیت و استاندارد یکی از اصلی ترین نیازهای کشور در توسعه کمی و کیفی کالاهای صادراتی است.

لاریجانی تصریح کرد: با استانداردسازی و انطباق نشان استاندارد روند صادرات کالاهای داخلی به بسیاری از کشورهای دنیا راون‌تر شده است.

وی بیان داشت: مسئولان اقتصادی کشور از تولید و صادرات کالاهای خرد حمایت‌های لازم را به خرج دهند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون توسعه و تقویت نظام استاندارد تلاش شده تا مساله استانداردسازی در تمام بخش‌های کشور نهادینه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: بازدیدهای میدانی استاندار قم از واحدهای تولیدی از اقدامات مثبت و عملی در مسیر رونق تولید و اجرای قوانین مصوب در این زمینه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه