English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

خرید آنلاین بلیت چین به ایران و بالعکس پس از بحران کرونا همچنان ادامه دارد؟ / اطلاعات ضد و نقیض مسوولان درباره پروازهای ایران و چین

اگرچه مسئولان اعلام کردند قرار است پروازها برای انتقال 70 نفر از هموطنان و دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که تحت مراقبت های بهداشتی خاص هستند با تمهیدات ویژه ظرف روزهای آینده انجام می شود و پرواز عادی در مسیر انجام نمی شود، اما اطلاعات پروازی سایت های خرید آنلاین بلیت نشان می دهد که خرید بلیت ایران به چین و بالعکس همچنان میسر است.

خرید آنلاین بلیت چین به ایران و بالعکس پس از بحران کرونا همچنان ادامه دارد؟ / اطلاعات ضد و نقیض مسوولان درباره پروازهای ایران و چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، شیوع ویروس کرونا در چین تا امروز جان بیش از 304 شهروند چینی را گرفته و نزدیک به 15 هزار نفر را مبتلا کرده و تقریبا به 28 کشور دنیا منتقل شده است تا جایی که نخستین مرگ بر اثر کرونا در کشورهای خارجی روز یکشنبه 13 بهمن ماه در فیلیپین رخ داد و در جوار ایران نمونه های از افراد آلوده به کرونا در امارات متحده عربی و عراق دیده شد است، این روند باعث شد که سازمان جهانی بهداشت اعلام وضعیت اضطراری کند و این نشان دهنده یک اپیدمی جهانی است و تمام کشورها برای مقابله با آن حمل‌ونقل هوایی و زمینی خود را به چین متوقف کرده‌اند و در خود کشور چین ارتباطات به شدت محدود شده است، به‌گونه‌ای که یک شهروند چینی در شبکه های اجتماعی کلیپی را منتشر کرده بود و از دولت این کشور انتقاد کرده بود که با بستن پمپ بنزین ها به دنبال کاهش مراجعه شهروندان به بیمارستان‌هاست، زیرا ظرفیت این بیمارستان‌ها بسیار محدود است و توان پاسخگویی به جمعیت بالا را ندارند. این اتفاقات در حالی رخ داده که هنوز بسیاری از پروازهای ایران به چین و بالعکس برقرار است و حتی کلیپی در فضای مجازی نیز منتشر شده که نشان می دهند که ایرلاین های کشورهای خارجی همچون ترکیه حاضر نیستند چینی ها را به کشورشان بازگرداند و این افراد با پرواز به ایران می آیند و از طریق ایرلاین های ایرانی به چین سفر می کنند.

 این موضوع به عنوان یک دغدغه بین المللی از سوی رسانه ها و مردم پیگیری شده است تا نسبت به اقدامات دولت برای مقابله با اپیدمی کرونا مطمئن شوند، اما یکی از مسوولان وزارت بهداشت اعلام کرده« اگر فکر کنیم این بیماری به ایران نمی رسد کاملا اشتباه کرده ایم» همچنین روز گذشته وزیر بهداشت در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور از وی خواست تا پروازهای چین به ایران و بالعکس متوقف شود. بعد از این سازمان هواپیمایی اعلام کرده پروازها از چین به ایران و بالعکس متوقف شده و تنها قرار است 70 نفر از هموطنان و دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که تحت مراقبت های بهداشتی خاص هستند با تمهیدات ویژه ظرف روزهای آینده به کشور بازگردانده شوند و برای دو هفته در مکان مناسبی تحت نظر قرار خواهند گرفت.

 اما اطلاعات پروازی از سایت های رزرو بلیت در یک روز بعد از اعلام این خبر نشان می دهد که رزرو بلیت پرواز از ایران به چین و بالعکس ادامه دارد، البته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عصر دیروز در ارتباط با پروازهای چین به ایران گفته بود« پروازهایی که از چین به ایران در حال حاضر انجام می‌شود و در هفته جاری ادامه خواهند داشت مانند پروازهای عادی نبوده و به منظور انتقال ایرانیان مستقر در شهرهای مختلف چین در حال انجام است؛ اما بلیتی به صورت برنامه‌ای و سیستمی فروخته نخواهد شد»

در ادامه روز گذشته دو پرواز از مقصد چین به ایران انجام شد که در این رابطه رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد« مسافرانی که صبح امروز به فرودگاه امام خمینی (ره) وارد شده‌اند همان مسافران ایرانی هستند؛ ممکن است از همه صندلی‌های هواپیما استفاده نشده باشد، زیرا پروازها فقط برای بازگرداندن مسافران ایرانی انجام شده است.»

 حال اگر فرض بر این بگیریم که از سه پرواز انجام شده که شامل 600 صندلی بوده تنها 70 ایرانی گرفتار در چین به ایران منتقل شده‌اند سوال این است که چه ضرورتی دارد از طریق سه پرواز این اتفاق بیفتد، زیرا با یک پرواز نیز امکان انتقال آن‌ها وجود داشت و نکته دیگر این است که چرا هنوز شرکت هایی بلیت پرواز چین به ایران و بالعکس را رزرو می کنند؟ از این رو مسئولان باید پاسخگو باشند اگر پروازها متوقف هست، چرا فروش بلیت انجام می شود و اگر پرواز ها کماکان دایر است-که از مشاهدات چنین برداشتی می شود- چرا دستور وزیر راه و هشدار وزیر بهداشت جدی گرفته نشده است.

پرواز چین 2

پرواز به چین

 درحالی هم اکنون پروازها از 3 قاره جهان به چین در شرایط فعلی به حالت تعلیق درآمده است و حتی در گزارش تایم به صورت نمونه شرکت های بزرگ هواپیمایی را نامبرده که کاملا پرواز خود را متوقف کرده‌اند، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز تمامی پروازهای خود به چین را تا تاریخ 29 فوریه به حالت تعلیق درآورده، خطوط هوایی هلند نیز تا تاریخ 9 فوریه پرواز به چین را لغو کرده، خطوط هوایی دلتا نیز که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی آمریکاست پروازها به چین را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده و آمریکن ایرلانز نیز همین سیاست را اتخاذ کرده است. همچنین شرکت لوفت هانزا  آلمان، شرکت ایر کانادا، شرکت یونایتد ایرلاینزی آمریکا ، شرکت کاتای پاسیفیک هنگ کنگ ، شرکت ایر ایندیای هند، شرکت فین ایر فنلاند و همچنین خطوط هوایی کره جنوبی نیز پروازها به چین را به حالت تعلیق درآورده اند. » این اتفاق در کشورهای آسیایی و همسایه ایران نیز رخ داده، به طوری که ویتنام از بیم شیوع ویروس کرونا، همه پروازها از مبدا یا به مقصد چین را به حال تعلیق درآورد. همچنین دولت ازبکستان به شرکت هواپیمایی دولتی این کشور اعلام کرد؛ پروازها از مبدا و به مقصد چین را به استثنای پروازها برای خروج شهروندان ازبکستان و ... تعلیق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حالی موج نگرانی گسترش ویروس کرونا تمام پروازها به چین را به حالت تعلیق درآورده و مسئولان ایرانی اعلام کرده اند تنها چند پرواز برای انتقال ایرانی های حاضر در چین انجام می دهد، اما برخی سایت های رزرو بلیت در ایران همچنان بلیت پرواز چین به ایران و بالعکس را می فروشند و این حاکی از اعلام اطلاعات ضد و نقیض از سوی مسئولان است، از این رو امیدواریم برای جلوگیری از نگرانی مردم و آسیب به اعتماد عمومی مسئولان نسبت به این مساله روشنگری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    برای کسب درآمدبیشترباجون مردم بازی میکنند

  • ahad

    عیبی نداره فردا زمان انتخابات هم می رسه . وقتی مسئولین جون مردم واسشون مهم نیست . ما هم توی انتخابات شرکت نمی کنیم .

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه