English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خبر داد؛

تصویب چندین مصوبه در رفع موانع صادراتی صنایع‌دستی در کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: تاکنون در هیات دولت چندین مصوبه خوب در خصوص رفع موانع صادراتی صنایع‌دستی صادر شده است.

تصویب چندین مصوبه در رفع موانع صادراتی صنایع‌دستی در کشور
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،امیر کرم زاده در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان نساجی سنتی کاشان بیان کرد: با همفکری های صورت گرفته در دولت سیزدهم اتفاقات خوشایندی  در مسیر رشد و بالندگی صنایع دستی رخ داد. 

وی اضافه کرد: با حذف پیمان‌سپاری ارزی در حوزه صنایع‌دستی ، استفاده از تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی به‌عنوان هدایا برای مهمانان خارجی دولت و همچنین حمایت از حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های بین‌المللی از جمله این مصوبات است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان افزود: با تصویب حذف پیمان‌سپاری ارزی در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ، از این‌ پس هر صادرکننده محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی می‌تواند بدون پیمان‌سپاری ارزی به صادرات محصولات صنایع‌دستی اقدام کند.

کرم زاده یکی دیگر از موانع صادرات صنایع دستی را معافیت ارز ناشی از صادرات صنایع دستی از ثبت در سامانه‌های مختلف مثل نیما و بانک مرکزی خبر داد و گفت: بنا به مصوبه هیات دولت ارز حاصل از صادرات فعالان صنایع دستی در اختیار خودشان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص بیمه هنرمندان صنایع دستی در دولت سیزدهم گفت: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی و به دستور رئیس جمهوری شهید و موافقت سازمان برنامه‌وبودجه تعداد ۹ هزارو ۹۰۰ نفر از شاغلان صنایع‌دستی شناسه دار در اجرای قانون بیمه‌های تأمین اجتماعی و آئین‌نامه‌های مربوطه به مقررات تأمین اجتماعی قرارگرفته که از این تعداد بالغ بر ۹۹۰ نفر معادل ۱۰ درصد از کل متقاضیان بیمه، به استان اصفهان اختصاص داده شده است .

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان بیان کرد: شهرستان کاشان دارای توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است که توانسته این خطه را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

وی گفت:امروزه توجه به مسأله گردشگری از مباحث مهم در بیشتر شهرهای جهان از جمله شهرهای ایران است. جذب گردشگر صرفاً به‌دلیل وجود آثار با ارزش و تاریخی در شهرها اتفاق نمی‌افتد، بلکه استفاده متناسب از این آثار و نشان دادن ارزش‌های نهفته آنها بعد دیگری از مسأله گردشگری را پیش روی متخصصان در این زمینه قرار می‌دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: بی‌توجهی به قابلیت‌های چند بعدی کالبدی، کارکردی و معنایی و داشتن نگاه صرفاً موزه‌ای نسبت به آثار ارزشمند باعث شده که این آثار روز به روز فرسوده‌تر شوند بناهای تاریخی استان برای تبدیل به جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود

این‌مقام مسئول از همه مالکانی که دارای بنای تاریخی هستند و قصد تغییر کاربری در راستای توسعه گردشگری دارند،تصریح کرد: بناهای تاریخی که مالکان آن میراث فرهنگی و صندوق احیا می باشد زمانی از این تغییری کاربری حمایت می شود  که حدود ۵۰  درصد تغییر کاربری در حوزه صنایع دستی فعالیت نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه