English

دبیر نهمین دوره جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب عنوان کرد؛

میناب مهد علم، فرهنگ و تمدن است

دبیر نهمین دوره جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب گفت: فرهنگی بومی هرمنطقه نشان از اصالت آن است و میناب مهد علم، فرهنگ و تمدن است.

میناب مهد علم، فرهنگ و تمدن است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، نهمین دوره جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب با تقدیر از فرهیختگان و باغداران مینابی به کار خود پایان داد. 

عبدالعی زائری دبیر نهمین دوره جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب در این مراسم عنوان کرد: فرهنگی بومی هرمنطقه نشان از اصالت آن است و میناب مهد علم، فرهنگ و تمدن است. 

وی با بیان اینکه زندگی آرام مردم در سال های دور را میتوان در انواع رنگ ها، لباس و نواهای مختلف مشاهده کرد، اظهارداشت: جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل برای یادآوری بسیاری از آداب و رسومی که به فرآموشی رفته و همچنین معرفی ظرفیت های خاص اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و اجتماعی این سرزمین کهن و انتقال آن به آیندگان هرساله برگزار می‌‌شود. 

زائری با اشاره به اینکه جشنواره امسال با شعار «صنایع دستی، پنج شنبه‌بازار و گردشگری پایدار» بوده است افزود: شاهد حضور بسیاری از مهمانان داخلی از سراسر کشور و خارجی از کشورهای مختلف در این دوره از جشنواره بوده‌ایم. 

به گفته وی، نزدیک به ۳۰ غرفه برای عرضه محصولات کشاوری، صنایع دستی و تولیدات خانگی در این دوره از جشنواره در محل برگزاری جشنواره برپا شد که به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفت. 

دبیر نهمین دوره جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب با اشاره افزایش بازدیدکنندگان نسبت به دوره های گذشته، اظهارداشت: این نشان از معرفی جشنواره به هموطنان است، هوای گرم و شرجی بالای هوا علاقه مردم نسبت به این جشنواره را کم نکرده است؛ این نشان علاقه مردم به آداب و رسوم سنتی است. 

وی با بیان اینکه جشنواره انبه و یاسمین گل حاصل تلاش انسان هایی شریف است گفت: کوشش شبانه روزی پرسنل مجموعه شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قابل تقدیر است تا محیطی مناسب برای برگزاری جشنواره فراهم شود. 

سید موسی هاشم نسب رئیس شورای اسلامی شهر میناب در این مراسم عنوان کرد: دست اندرکاران جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل از یک ماه درحال تلاش برای بهتر برگزارشدن این رویداد هستند. 

وی با بیان اینکه دلسوزان و علاقه‌مندان به میناب نقش بسزایی در برپایی این دوره از جشنواره داشته‌اند گفت: در دوره های گذشته این جشنواره به شکرانه نعمت انبه که خداوند متعال به این منطقه داده است برگزار شده است. 

هاشم نسب در ادامه از تعامل و همکاری همه مسئولان در برگزاری این دوره از جشنواره تقدیر و تشکر کرد و اظهارداشت: نگاه ویژه مسئولان نسبت جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل قابل تقدیر است. 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از علاقه‌مندان به میناب به صورت خود جوش پای کار جشنواره حضور داشتند عنوان کرد: هنرمندان و اصحاب رسانه نقش بسزایی در انعکاس این رویداد به گردشگران داخلی و خارجی داشته‌اند. 

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر میناب، حضور مردم در این هوای بسیارگرم در این دوره از جشنواره نشان از علاقه مردم به جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل است. 

وی با اشاره به حضور گردشگران داخلی و خارجی در این دوره از جشنواره افزود: شورای اسلامی شهر در دوره ششم و مجموعه شهرداری همکاری بسیاری در برگزاری رویداد های فرهنگی ملی و مذهبی همکاری داشته است. 

هاشم نسب با تاکید بر نقد پذیر بودن در اجرای برنامه های فرهنگی و نشاط آور گفت: تمام نقاط ضعف و قوت با کمال میل میپذیریم ولی خورده‌گیری هرگز پذیرفته نخواهد بود. 

وی با بیان اینکه همه ما باید برای مینابی بهتر تلاش کنیم عنوان کرد: منتقدان باید با هم اندیشی و هم افزایی در کنار مسئولان برای بهتر برگزارشدن برنامه های فرهنگی کمک کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر میناب تصریح کرد: انتقادها باید سازنده باشد تا بتوانیم با هم افزایی در جهت پیشرفت مشکلات شهر قدم برداریم. 

حبیب الله سهرابی شهردار میناب نیز در حاشیه این مراسم عنوان کرد: در خصوص ثبت ملی جشنواره به صورت جدی با همکاری دبیرخانه جشنواره درحال دنبال است و امیدواریم برای سال آینده به نتیجه برسیم. 

وی اظهاردداشت: در نهمین دوره از جشنواره بیشتر بخش اقتصادی مد نظر بود تا در افراد سرپرست خانوار انگیزه‌ای ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه