English

علی اصغر سلمانی بیان کرد؛

تهیه بانک اطلاعاتی خانوارهای آسیب دیده از سیل یزد توسط گروه های جهادی بسیج/ خدمت ۱۸۰ گروه جهادی در کمک به مردم سیل زده

فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد از تهیه بانک اطلاعاتی خانوارهای آسیب دیده از سیل یزد توسط گروه های جهادی بسیج خبر داد و گفت: اقدامات جهادگران بسیجی استان تا زمانی که روند زندگی مردم به حالت عادی بازگردد ادامه خواهد داشت.

تهیه بانک اطلاعاتی خانوارهای آسیب دیده از سیل  یزد توسط گروه های جهادی بسیج/ خدمت ۱۸۰ گروه جهادی در کمک به مردم سیل زده

علی اصغر سلمانی، فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج یزد، در خصوص حضور گروه های جهادی بسیج و اقدامات آنها در سیل یزد بیان کرد: ۱۵۰۰ نفر جهادگر، به طور مستقیم در حال فعالیت هستند و نزدیک به ۱۸۰ گروه جهادی از طرف دو ناحیه مقاومت بسیج در شهر یزد، یعنی ناحیه مقاومت بسیج شهید الله دادی و منتظر قائم همچنین بسیج شهرستان‌های تفت، اشکذر، خاتم و ناحیه مقاومت بسیج روح الله زارچ، جهت خدمت رسانی به مردم سیل زده یزد فعال می باشند.

وی ابراز داشت: این گروه ها جزو گروه های جهادی واکنش سریع هستند و از جمله کارهایی که انجام می دهند کشیدن آب از منازل، مغازه ها و انبارهای مردم است که در شهر یزد حدود ۳۰ تا ۵۰ پمپ به کار گرفتند.

فرمانده قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد درباره آواربرداری افزود: آوار برداری از خانه های تخریب شده و کار جستجو از دیگر فعالیت‌های جهادگران می باشد که با ارگان های مختلف خدمت‌رسان، همچون هلال احمر، شهرداری، نیروی انتظامی و آتش نشانی همکاری می‌کنند.

معابر و شریان های اصلی و فرعی بازگشایی شد

سلمانی در خصوص بیان دیگر اقدامات جهادگران بسیج ادامه داد: به علت اینکه شهرداری امکانات لازم را برای باز کردن معابر در برخی از شریان های اصلی، کوچه و پس کوچه ها، را نداشت گروه های جهادی بسیج کمک کردند تا این محورها باز شوند.

وی درخصوص دیگر فعالیت های گروه های جهادی بسیج عنوان کرد: ایجاد فضا برای اسکان موقت مثل حسینیه ثارالله و تهیه پتو و امکاناتی که نیاز اولیه بوده است از طرف سپاه، در این اماکن فراهم شد.

وی عنوان کرد: به علت شدت سیل و ناایمن بودن برخی منازل، کمک به تخلیه منازل و کمک برای خارج کردن وسایل و اثاثیه مردم از منازل نیز از اقدامات دیگر گروه های جهادی بود همچنین شناسایی خانواده های آسیب دیده؛ که جهادگران، این خانواده ها را شناسایی کرده و بانک اطلاعاتی از آنها تشکیل می دهند و جهت رسیدگی به مراکز ذیربط مثل شهرداری و... آنها را معرفی می شوند.

تامین امنیت محله های سیل زده یزد

سلمانی افزود: اقدام دیگری که گروه های جهادی انجام می دهند در زمینه امنیت محله ها است؛ از آنجایی که خیلی از مردم خانه هایشان را رها کردند، به خصوص در بافت تاریخی یزد که مردم مجبور به ترک خانه هایشان شدند، بسیجیان جهادگر در آنجا حضور دارند و مراقب منازل مردم از جهت سیل می باشند.

بیشتر بخوانید:

مونسون به ایران زد اما در غفلت مدیریت بحران کشور/ بازدید های میدانی بی حاصل مسئولان در زمان وقوع حوادث

وی خاطر نشان کرد: این اقدامات جهادگران بسیجی استان تا زمانی که روند زندگی مردم به حالت عادی بازگردد ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه