English

حبیب الله حیدری:

ترانزیت کالا در گمرک سرخس به بیش از دوبرابر افزایش پیدا کرد

مدیرکل گمرک سرخس بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های گمرک سرخس در کنار ظرفیت‌های منطقه همچون راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی نویدبخش آینده‌ای روشن برای این منطقه است.

ترانزیت کالا در گمرک سرخس به بیش از دوبرابر افزایش پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حبیب الله حیدری مدیرکل گمرک سرخس عنوان کرد: بعد از سفر رئیس جمهوری به ترکمنستان در آذرماه پارسال، بخش عمده‌ای از مشکلات ترانزیتی گمرک سرخس رفع و ترانزیت کالا در این گمرک به بیش از دوبرابر افزایش یافت.

حیدری ادامه داد: طی پارسال و به ویژه در شش ماهه دوم، افزایش ۲۴۵ درصدی در ترانزیت ورودی نسبت به سال ۹۹ و افزایش ۲۳۰ درصدی در رویه ترانزیتی خروجی در این گمرک را شاهد بوده و رکوردی در حجم ترانزیت کالا به ثبت رساندیم.

مدیرکل گمرک سرخس افزود: روزانه بیش از ۴۵۰ دستگاه کامیون در گمرک شهید شوشتری سرخس تردد دارند و بخش عمده‌ای از ترانزیت گمرک سرخس به صورت ریلی انجام و حدود ۳۵۰ واگن روزانه در این گمرک جابجا می‌شود و بیشترین حجم ترانزیت خروجی ریلی کشور از این گمرک صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه این سخنان تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های گمرک سرخس در کنار ظرفیت‌های منطقه همچون راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی نویدبخش آینده‌ای روشن برای این منطقه است.

حیدری در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم با تکمیل خطوط ریلی در جنوب و غرب کشور به خصوص در مناطق مرزی، شاهد تکمیل زنجیره ریلی و در نتیجه افزایش ترانزیت در گمرک سرخس در آینده باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه