English

عبدالله بهادری در نشست خبری با اصحاب رسانه:

اتصال استان ایلام به شبکه ریلی کشور یکی از مطالبات اساسی مردم است

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در نشستی با اصحاب رسانه گفت: اتصال شبکه ریلی ایران به راه‌آهن عراق محدودیت‌های حمل و نقل جاده‌ای را کاهش داده و توسعه گردشگری مذهبی را بین آنها را در پی خواهد داشت.

اتصال استان ایلام به شبکه ریلی کشور یکی از مطالبات اساسی مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، عبدالله بهادری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شبکه راه آهن استان ایلام با قابلیت اتصال شبکه ریلی کشور ایران به شبکه ریلی عراق در آینده می تواند دروازه ارتباطی کشورهای همسایه برای امر مهم عتبات عالیات و صادرات و واردات و حمل بار و مسافر باشد و همچنین ایجاد منطقه آزاد تجاری در آینده نه چندان دور در مرزهای استان ایلام و کشور همسایه پیش بینی می شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام با بیان اینکه برنامه اتصال استان به شبکه ریلی کشور یکی از مطالبات اساسی مردم استان بوده افزود: اتصال استان به شبکه ریلی غرب کشور به طول 75 کیلومتر و برآورد هزینه 8000 میلیارد ریال در دست پیگیری است که با مکاتبات عدیده وپیگیریهای انجام گرفته ، آرزوی دیرینه مردم به تحقق پیوست و قطعه ای به طول 17 کیلومتر با برآورد اولیه1600میلیارد ریال به پیمانکار واگذار گردیده است.

وی به برخی از پروژه‌های حوزه راه این اداره اشاره کرد و گفت: مسیر ایلام- ایوان- اسلام آباد به طول 125 کیلومتر است که 75 کیلومتر آن در حوزه استحفاضی استان ایلام قرار دارد و نزدیک به 44 کیلومتر به صورت چهار خطه اجرا شده و برنامه ریزی جهت ارتقاء ما بقی مسیر به چهار خطه و تبدیل به بزرگراه در حال انجام است.

بهادری به عملیات اجرایی کنارگذر شهر ایوان اشاره کرد و افزود: این پروژه با هدف هدایت ترافیک به خارج از شهر به طول 9 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اجرا است و علت کند بودن این پروژه کمبود اعتبار و دیگری وجود معارضین محلی بوده که این مهم به طور کامل برطرف شده و کلیه زمینهای مسیر تملک و خسارت آن پرداخت شده است و به زودی عملیات اجرایی آن تسریع می گردد

این مسئول همچنین به بهسازی محور ایلام- حمیل- اسلام آباد اشاره و افزود: طول این محور 112 کیلومتر است که 78 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان ایلام قرار دارد و ۳8 کیلومتر به صورت چهار خطه اجرا شده و15 کیلومتر در دست اجراست ومطالعه 25 کیلومتر باقیمانده آن به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: تونل بزرگ آزادی 2 به طول ۳۲0۰ متر در قالب دو قطعه در این مسیر تعریف شده و پیمانکار قطعه اول آن مشخص شده و آغاز به کار نموده است.

بهادری با بیان اینکه در این مسیر تقاطع های غیر همسطح ارغوان در ورودی شهر ایلام اجرایی شده اضافه کرد: رو گذر ارغوان نیز تکمیل و به بهره برداری رسیده و زیرگذر ارغوان با پیشرفت 90 درصد و تقاطع های غیر همسطح کارزان و ورودی شهر سرابله نیز در دست اجرا می باشند.

این مسئول همچنین به محور ایلام- بدره -دره شهر - پلدختر اشاره کرد و افزود: این محور به‌طول ۱۸۵ کیلومتر که از این مسیر ۱۵۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان بوده که در سنوات گذشته ۵۰ کیلومتر بهسازی شده و 10 کیلومتر صورت سه خطه انجام شده و 39 کیلومتر به صورت چهار خطه در دست اقدام می باشد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام بیان داشت: انتظار می رود قطعات دوم و سوم عملیاتی، و نسبت به تامین اعتبار میزان 800 میلیارد تومان اقدام ، تا کل عملیات اجرایی(عملیات زیر سازی و ابنیه فنی) به طول 75کیلومتر تا به اتمام برسد.

بهادری همچنین به ارائه گزارش طرح نهضت ملی مسکن در استان ایلام پرداخت و گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ایلام تا کنون 32909 مورد ثبت نام کرده اند، از این تعداد تا کنون 8757 مورد حائز شرایط اولیه بوده و 3473 مورد نیز تأیید نهایی شده و از این تعداد موارد تأیید نهایی شده هم تا کنون 1794 مورد نسبت به واریز سهم آورده اولیه 40 میلیون تومانی اقدام کرده اند .

وی افزود: با توجه به اینکه شرط واگذاری زمین و واحد احداثی در آن برای طرح اقدام ملی مسکن واریز سهم اولیه آورده از طرف متقاضیان می باشد تا کنون 1370 مورد پروانه احداث واحد اخذ شده و 601 واحد نیز در حال صدور می باشد.

این مسئول ادامه داد: تا کنون برای تأمین زمین مورد نیاز طرح جهش تولید مسکن سطح استان 3/15 هکتار از محل منابع سازمان ملی زمین و مسکن، 65 هکتار از محل تغییر کاربری، 411 هکتار از محل الحاق به شهر، 4/12 هکتار از محل اعمال ماده 6 قانون ساماندهی و ماده 10 قانون جهش تولید مسکن تامین شده و می توان گفت تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان به انجام رسیده است.

وی به احداث و تکمیل طرح های ساختمانی عمومی و دولتی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه احداث و تکمیل پروژه های ساختمانی در حال حاضر 19 پروژه فعال در دست اجرا توسط اداره کل راه و شهرسازی می باشد و در مجموع برای اجرای این طرح ها نزدیک به 500 میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان گفت: از مهمترین این طرح ها می توان به اجرای فاز دوم ساختمان اداره مالیات استان، تکمیل و تجهیز سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی استان، احداث ساختمان اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، تکمیل مساجد جامعه شهر های چوار، ایوان و دره شهر، تکمیل کتابخانه شماره 2 شهرستان دره شهر و کتابخانه روستای وارگه شهرستان چرداول، احداث ساختمانهای اداری بهزیستی و محیط زیست شهرستان سیروان و .... اشاره نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه