English

فریدون همتی مطرح کرد؛

دعوت از سرمایه گذاران فولاد و پتروشیمی برای سرمایه گذاری در پارسیان

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به رعایت شدن حریم دریا در منطقه ویژه پارسیان، از سرمایه گذاران بخش پتروشیمی و فولاد دعوت کرد جهت سرمایه گذاری در این منطقه حضور پیدا کنند.

دعوت از سرمایه گذاران فولاد و پتروشیمی برای سرمایه گذاری در پارسیان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان ، گفت: طبق نظر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، حریم دریا در منطقه ویژه پارسیان رعایت شده است و این منطقه مجوز کلی از سازمان حفاظت از محیط زیست در این خصوص دارد.

 همتی با اشاره به دیدارش با کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بیان داشت: با توجه به نظر رییس این سازمان در خصوص رعایت شدن حریم دریا در منطقه ویژه پارسیان، از دیگر سرمایه گذاران بخش پتروشیمی و فولاد نیز دعوت می شود جهت سرمایه گذاری در این منطقه حضور پیدا کنند.

وی افزود: یکی از درخواست های ما در این دیدار تسریع در صدور مجوزهای زیست محیطی برای اجرای پروژه در این منطقه بود که رییس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به تحقق این مساله قول مساعد دادند.

فریدون همتی تصریح کرد: از ۱۲ کیلومتر ساحل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، هشت کیلومتر آن منطقه حفاظت شده محیط زیست است که باید تمامی فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در آن با رعایت الزامات زیست محیطی انجام شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: با تسریع در صدور مجوزهای زیست محیطی در این منطقه، پروژه های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، همچون آب شیرین کن، نیروگاه و پتروشیمی با سرعت بیشتری اجرایی می‌شوند.

همتی خاطرنشان کرد: در این دیدار تسریع در پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به شهرستان پارسیان را نیز مورد تاکید و پیگیری قرار دادیم.

منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سال ۹۶ به عنوان شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب در هرمزگان ثبت شد.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان هرمزگان و در شهرستان پارسیان واقع شده است در چشم انداز این منطقه تولید ۱۸ میلیون تن پتروشیمی، ۴ میلیون تن فولاد، ۶۰۰ هزار تن آلومینیوم و ۳میلیون تن آلومینا پیش بینی شده است.

شهرستان پارسیان در ۵۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی