English

ورم لثه بعد از ایمپلنت

قطعا پر کردن جای خالی دندان ها می تواند زیبایی چهره فرد را افزایش دهد. با کاشت دندان به روش ایمپلنت می توانید عملکرد و و زیبایی یک دندان طبیعی را برای خود به ارمغان بیاورید.

ورم لثه بعد از ایمپلنت

به گزارش خبرگزاری موج، قطعا پر کردن جای خالی دندان ها می تواند زیبایی چهره فرد را افزایش دهد. با کاشت دندان به روش ایمپلنت می توانید عملکرد و و زیبایی یک دندان طبیعی را برای خود به ارمغان بیاورید. البته این روش نیز دارای کمی عوارض و ریسک نیز هست که بهتر است پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت دندان با این موارد آشنا شده باشید.

عوارضی که ممکن است پیش بیاید کوتاه مدت و بلند مدت است. مطالعاتی که انجام شده است نشان داده است 95 درصد از بیماران با موفقیت و بدون هیچ گونه عوارض ایمپلنت دندان را انجام داده اند و لبخندی رضایت آمیز مراکز ایمپلنت را ترک کرده اند.

عمر مفید این روش حدود 25 تا 30 سال است که هستند بیمارانی که بیش از این مدت هم از ایمپلنت دندان استفاده کرده اند و رضایت کافی داشتند. همه این عوارض و ماندگاری پس از سلامت عمومی بدن بیمار به میزان مراقبت فرد بستگی دارد.

مهم ترین مزیتی که این روش نسبت به روش های مشابه خود دارد این است که عملکرد آن می توانند دقیقا مانند دندان طبیعی باشد و همین باعث شده است از بروز برخی مشکلات مانند مشکلاتی در تکلم و جویدن غذا دیگر در این روش حذف شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برند های ایمپلنت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

علت تورم بعد از کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

اینکه بعد از کاشت ایمپلنت دندان حدودا 3 الی 5 روز تورم داشته باشید طبیعی است. این تورم ممکن است در این مدت به همراه کمی درد و احساس ناراحتی باشد که کاملا طبیعی است. در صورتی این درد باعث آزار و اذیت شما شد می توانید با مشورت و تجویز پزشک از مسکن هایی که مجاز هستید استفاده نمائید.

ایمپلنت دندان

البته دو دسته از بیماران در این نوع کاشت احساس درد و ناراحتی بیشتری خواهند داشت: اولی افرادی که به صورت همزمان دندان های خود را کشیده  و بلافاصله کاشت ایمپلنت انجام دهند. دوم آن دسته از بیمارانی که انتهای ریشه دندان هایشان دارای کمی عفونت باشد.

0در این دو صورت ممکن است باعث ورم لثه بعد از ایمپلنت، علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت، سوزش لثه بعد از ایمپلنت و یا خارش لثه بعد از ایمپلنت شوند. این موارد رایج ترین عوارضی است که این دسته از افراد با آن روبرو می شوند.

اغلب بیماران تصور می کنند دلیل ورم لثه تنها به خاطر عفونتی است که بعد از انجام ایمپلنت به وجود آمده است اما این تصور کاملا غلط است. زیرا عفونت بعد از انجام جراحی بسیار نادر است و روش هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن از بروز عفونت  لثه جلوگیری نمود. اغلب ورم لثه بعد از ایمپلنت دندان به دلیل برش و شکافی است که بر روی لثه باید برای کاشت ایمپلنت ایجاد شود. زمانی که برش و شکاف لثه انجام می شود بافتینرم لثه با خونریزی روبرو می شود و همین باعث ایجاد کمی ورم و کبودی در ناحیه جراحی می شود.

عوارض و نشانه های بیماری لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

از نشانه ها و عوارض کوتاه مدت لثه پس از ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. ایجاد خونریزی لثه
  2. بروز عفونت لثه که به صورت نادر رخ می دهد.
  3. بروز التهاب لثه
  4. بیرون آمدن بیش از حد دندان در اثر تحلیل لثه
  5. ایجاد فاصله ایجاد شده بین دندان و لثه
  6. بروز بوی بد دهان
  7. ایجاد مزه بد دهان

هر یک از علائم بالا را که مشاهده کردید بهتر است بلافاصلهبه پزشک معالج خود مراجعه کنید تا قبل از ایجاد مشکلی اساسی عوارض پیش آمده درمان شود. در صورتی که این نشانه ها کوتاه مدت باشد با دارو درمان می شود. اما اگر بیماری برای شما پیش آمده باشد نیاز به درمان اساسی است تا ایمپلنت شما را پس نزند و مشکلی برای شما پیش نیاید.

ورم لثه بعد از ایمپلنت را چگونه کاهش دهیم؟

پیش از آنکه به بررسی این بخش بپردازیم بهتر است بدانید با استفاده از کاشت ایمپلنت دیجیتال می توان این درد، تورم  و کبودی پس از کاشت را بسیار کاهش داد. اما در صورتی که ایمپلنت سنتی انجام بدهید میزان خونریزی، تورم و تغییر رنگ لثه بعد از ایمپلنت کمی بیشتر است و البته طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. روش هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن میزان تورم پس از کاشت را کاهش داد.

ایمپلنت دندان1

یکی از رایج ترین راه حل هایی که می توان از آن برای کاهش دادن تورم لثه بعد از جراحی کاشت ایمپلنت انجام داد استفاده از کمپرس یخ است. بهتر است حداقل تا سه روز بععد از جراحی کاشت ایمپلنت از قرار دادن کمپرس یخ بر روی ناحیه ایمپلنت شده استفاده کنید. بهتر است غذاهایی که سفت هستند و ممکن است به ناحیه جراحی فشار زیادی وارد کنند را استفاده نکنید تا کمی این تورم کاهش پیدا کند. تا چند روز از مواد غذایی نرم و آب دار استفاده نمائید. البته میزان داغ بودن این مواد غذایی نیز می تواند تاثیر منفی بر ورم لثه شما بگذارد. روش های دیگری هم هستند که با استفاده از آن می توان التهاب و ورم لثه را کاهش داد. این راه حل ها عبارتند از:

  • بهتر است از خمیر دندان هایی که ضد باکتری هستند به صورت روزانه دو مرتبه استفاده نمائید تا بلکه کمی از تورم و التهاب این ناحیه کاهش یابد.
  • با استفاده از قرقره کردن آب نمک و یا استفاده از دهانشویه از تجمع پلاک در ناحیه جراحی و بروز عفونت جلوگیری کنید.
  • بهتر است در طول روز حداقل 2 مرتبه از ژل های دهانی استفاده نمائید.
  • با استفاده از سرنگ های مخصوص ژل دهانی را باید زیر ایمپلنت خود تزریق کنید تا ورم های بعد از کاشت کاهش یابد.

راه های تشخیص ورم لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

در صورتی که کاشت ایمپلنت دندان داشته اید  و دچار ورم لثه شده اید باید بدانید نشانه ها علائم آن تقریبا شبیه به بیماری های لثه ای است . در صورتی که به موارد زیر ابتلا شدید بهتر است بلافاصله با پزشک مشورت کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. این نشانه ها عبارتند از:

  • در حین مسواک زدن لثه شما دچار خونریزی شود.
  • دچار خارش لثه بعد از ایمپلنت دندان شده باشید.
  • کمی احساس سوزش لثه بعد از ایمپلنت داشته باشید.
  • احساس درد در ناحیه اطراف جراحی کاشت ایمپلنت دندان داشته باشید.
  • هنگام غذا خوردن ایمپلنت شما کمی دچار لقی و جابه جایی شود.
  • احساس مزه بد در دهان خود داشته باشید.

دچار سفید شدن لثه بعد از ایمپلنت و یا تغییر رنگ لثه  بعد از ایمپلنت دندان شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه