English

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

پایش سلامت دانش آموزان بزودی انجام می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش و بهداشت در همکاری با یکدیگر طرح پایش سلامت دانش آموزان بزودی انجام می شود.

پایش سلامت دانش آموزان بزودی انجام می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش در مراسم نمادین هفته سلامت که در دبستان پسرانه امام هادی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: تحقق امنیت، آموزش و سلامت وظیفه هر حکومت در قبال جامعه خویش است.

وی افزود: سلامت مقدمه و زیر بنای آن دو رکن دیگر است، هر چند باید گفت که آموزش تضمین کننده و تامین کننده دو رکن دیگر است.

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: اهمیت سلامت در نظام ارزشی و سیاست گذاری بسیار والا و بالا است به گونه ای که حتی در  اعمال دینی در جایی که  به بدن آسیب میرسد مانند روزه، گفته میشود انجام آن واجب نیست.

ستاری فرد گفت: از شش ساعت تربیتی، ساعتی به تربیت زیستی و تربیت بدنی تخصیص یافته، وزارت آموزش و پروش در راستای نهادینه کردن هم برنامه آموزش و هم نظام آموزشی سلامت محور برنامه ریزی مختلفی دارد.

وی خاطر نشان کرد: شعاری که انتخاب گردیده "سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت" که از طریق مدرسه بسیار کارامد تر خواهد بود.

وی افزود: نیازداریم این هم بستگی ها در خط مقدم  وزارت بهداشت و آموزش و پروش  بیشتر شود، اینها اگر در کنار هم قرار بگیرند هدف بهتر محقق میشود.

ستاری فرد با بیان اینکه پایش سلامت دانش آموزان بزودی انجام می شود، عنوان کرد:  پس از ۱۶ سال انتظار موضوع مراقبین مربیان بهداشت محقق شد، و در حال حاضر در ۱۶ دانشگاه کشور این نیروها در حال تحصیل هستند و در سال تحصیلی جدید بیش از ۴ هزار نفر آنها استخدام خواهند شد.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: کرونا  نشان داداگر موضوعی سلامت دانش آموزان تهدید کند، نظام آموزشی را تهدید می کند.

 

سفیران سلامت وزارت بهداشت افزایش پیدا می کند

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این آیین اظهار کرد: دولت سیزدهم برنامه های مختلفی در راستای ارتقاء سلامت اجرا کرده است که مهمترین آن سلامت خانواده است.

  وی عنوان کرد: یکی از بخش های آن طرح سلامت مدارس است، در کنار سلامت مدارس سلامت فردی دانش آموزان نیز مطرح است. 

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر بیش‌از ۲ میلیون و ۵۰۰ سفیر سلامت داریم که برنامه ما این است که این تعداد را به ۴ میلیون نفر برسانیم. 

فرشیدی با عنوان اینکه ارتقا سلامت جامعه تنها از طریق فرهنگ‌سازی انجام می گیرد، گفت: مهم ترین برنامه ما در حوزه دانش آموزان است،  ما دانش آموزانی داریم که سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه