English

معاون درمان وزارت بهداشت:

آمار اهدای عضو در کشور روند افزایشی داشته است

معاون درمان وزارت بهداشت درباره اعمال پیوند عضو در سال ۱۴۰۱ توضیح داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵۰۰بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور تحت عمل پیوند اعضا قرار گرفتند، از این تعداد بیشترین پیوند مربوط به پیوند کلیه با ۲۴۳۰ نفر و پس از آن کبد با ۸۹۳ پیوند بوده که این تعداد بی سابقه ترین رقم از ابتدای تاریخ پیوند در کشور به طور سالیانه بوده است.

آمار اهدای عضو در کشور روند افزایشی داشته است

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر سعید کریمی افزود: با همیاری و تلاش شبانه روزی و بی دریغ پرسنل توانمند و زحمتکش واحدهای شناسایی، فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال  ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۵۰۰بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور تحت عمل پیوند اعضا قرار گرفتند. 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از این تعداد بیشترین پیوند مربوط به پیوند کلیه با ۲۴۳۰ نفر و پس از آن کبد با ۸۹۳ پیوند بوده که این تعداد بی سابقه ترین رقم از ابتدای تاریخ پیوند در کشور به طور سالیانه بوده است.

کریمی افزود: در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۶ درصدی  بیماران پیوند کلیه به نسبت سال ۱۳۹۸(قبل از شیوع بیماری کرونا) در کشور بوده ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۱ نرخ رشد اهداکنندگان مرگ مغزی(PMP) برابر با ۱۲.۲ بوده است که نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین کتاب مدیریت فراهم آوری و پیوند، اولین و تنها مرجع آموزش اهدای عضو و پیوند در ایران که برای متخصصان، پزشکان، پرستاران، مددکاران این حوزه  بسیار کاربردی است، توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها منتشر شده است.

وی افزود: در این  کتاب مطالب مهمی از جمله  شناسایی و تشخیص بیمار مرگ مغزی، مراقبت از  ارگان‌ها، انواع  مرگ، رضایت از  خانواده، قوانین  موجود و سایر موارد یک اهدا از زمان مرگ اهدا کننده تا زمان پیوند عضو در گیرنده تحت پوشش قرار گرفته و تمامی نکات لازم  ارایه شده است.

کریمی گفت: این کتاب توسط نویسندگان سرشناسی از سراسر جهان که دارای تجربه وافری در زمینه اهدا و فراهم آوری اعضای پیوندی هستند تدوین شده  و در کشورهای  متعددی به عنوان کتاب مرجع در این زمینه مورد مطالعه و تدریس قرار گرفته  است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه