English

۴۷۱ هزار و ۵۲۸ شرکت کننده طی امروز و فردا در مقطع کارشناسی ارشد به رقابت می‌پردازند

رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای کسب صندلی‌های ارشد از ساعت ۱۴ امروز آغاز شد.

 ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ شرکت کننده طی امروز و فردا در مقطع کارشناسی ارشد به رقابت می‌پردازند

به گزارش خبرگزاری موج، اولین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه جاری آغاز شد و رقابت برای کسب صندلی های آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دونوبت صبح و بعد از ظهر فردا جمعه ۱۲ اسفند ماه جاری و بر اساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ شرکت کننده دارد که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر خانم و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ داوطلب آقا هستند. به عبارت دیگر ۵۴ درصد داوطلبان آزمون فوق را زنان و ۴۶ درصد را نیز مردان تشکیل می‌دهند. همچنین آزمون کارشناسی ارشد نیز در شش گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می‌شود و تعداد ۱۳۴ کد رشته نیز در آن تعریف شده است.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم خرداد ۱۴۰۲ و نتایج نهایی این آزمون نیز دهه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد. داوطلبان هریک از کدرشته های امتحانی لازم است به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، چنانچه بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسسات غیرانتفاعی را انتخاب کرده‌اند، لازم است در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته (در اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۲) در این خصوص، طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

در راستای برنامه تجمیع آزمون‌های سازمان سنجش، امسال دو آزمون کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی همزمان با هم برگزار می‌شوند براساسبرنامه‌ریزی های انجام شده، داوطلبان آزمون دکتری صبح امروز به رقابت پرداختند و داوطلبان آزمون ارشد نیز طی دو روز و سه نوبت از امروز در آزمون شرکت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه