سرخط خبرها
  • مدافع مصر ضربه مغزی شد/ غایب بزرگ مقابل ایران
  • ۸۸ درصد سد کرج پر است
  • نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد
  • فوت دختر ۱۲ ساله در یکی از پارک های آبی مشهد
  • خبرنگار: وزارت خزانه‌داری تحریم‌ها را از نفت ایران برداشت
  • نان در تهران گران شد
  • کاخ سفید: ترامپ توافقی که به نفع آمریکا نباشد امضا نمی‌کند
  • مسی به رکورد علی دایی هم رحم نکرد
  • نماینده مجلس: یکشنبه آتی، صحن مجلس، کار خود را آغاز می کند
  • سازمان هواپیمایی کشوری: پروازها در فرودگاههای تهران (مهرآباد و امام) در ۱۲ تیر ممنوع و تا ۱۶ تیر با محدودیت همراه است
  • عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم
  • منابع بانک صادرات ایران از مرز ۱۸۰۰ همت گذشت
  • تمدید خودکار قراردادهای اجاره با سقف ۲۵ درصد
  • آغاز ثبت‌نام ایجاد و ترمیم معدل برای کنکور از دوم تیرماه
  • محدودیت‌های پروازی تهران، قم و مشهد در زمان تشییع پیکر رهبر شهید

معرفی استان های رکورددار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در کشور

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: بیشترین میزان بروز مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا به ترتیب در استان های خراسان جنوبی، اردبیل، زنجان و گلستان بوده است.

سیما سادات لاری

به گزارش خبرگزاری موج، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهرستان قرمزی در کشور وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل دارای روند کاهشی بوده است. میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته اول دی ماه حدود ۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز به ترتیب در استان های مازندان، گلستان و تهران بوده است. همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در هفته اول دی ماه حدود ۱۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مرگ و میر به ترتیب در استان های خراسان جنوبی، اردبیل، زنجان و گلستان بوده است.

لاری گفت: علی رغم مشاهده شیب نزولی نسبتا مطلوب در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور که مرهون همکاری خوب مردم کشور با همکاران نظام سلامت است، اما وضعیت بیماری در استان های شمالی دارای روند نسبتا صعودی است و در مجموع شرایط حال حاضر بیماری در کشور را باید ناپایدار، حساس و شکننده تلقی کنیم.

وی تاکید کرد: هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در عمل به توصیه های بهداشتی، زمینه ای را جهت خیز مجدد بیماری در کشور فراهم خواهد کرد. امیدواریم با ایستادگی مردم فهیم کشور در عمل به توصیه های بهداشتی و پرهیز از هرگونه رفتار بهداشتی خطر آفرین شاهد تداوم روند کاهشی در کشور باشیم.

 

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه