English

همه چیز درباره ی لومینیرز دندان

یکی از انواع ونیر دندان، لمینت دندان لومینیرز می باشد. لومینیرز می تواند با برطرف کردن شکستگی دندان ها، اصلاح فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ دندان ها، اصلاح و فرم دادن دندان های کج و بد شکل و دیگر مشکلات دندانی طرح لبخند شما را اصلاح کند.

همه چیز درباره ی لومینیرز دندان

به گزارش خبرگزاری موج، ونیر ها انواع گوناکونی دارند. کامپوزیت دندان و لمینت دندان متداول ترین نوع ونیر ها می باشد. یکی از انواع ونیر دندان، لمینت دندان لومینیرز می باشد. لومینیرز می تواند با برطرف کردن شکستگی دندان ها، اصلاح فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ دندان ها، اصلاح و فرم دادن دندان های کج و بد شکل و دیگر مشکلات دندانی طرح لبخند شما را اصلاح کند. ضخامت لمینت دندان لومینیرز به اندازه یک لنز چشم می باشد، بسیار نازک و در عین حال محکم هستند، کمترین تغییر رنگ را دارند و نیاز به تنظیم مجدد ندارند، از نظر آماده سازی نیز نسبت به کامپوزیت و لمینت دندان مراحل کمتری دارد. به نقل از دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی سیب سفید، متناسب با وضعیت دهان و دندان هر فرد، روش دندانپزشکی متناسب و مختص به آن فرد انجام می شود.

لمینت دندان لومینیرز برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان لومینیرز با توانایی و کاربردها خود مناسب افرادی می باشد که به دنبال ایجاد تغییرات زیر در وضعیت دندان هایشان هستند.

  •   ردیف کردن دندان ها
  • سفید کردن دائمی دندان ها
  • رفع نقص های کوچک دندانی
  • تغییر و تعویض  کامپوزیت دندان قدیمی
  • اصلاح لبخند دائمی
  • مواد لمینت دندان لومینیرز لکه بردار نیستند و در طول زمان تغییر رنگ نمی دهند
  •  عدم تغییر رنگ با مصرف مواد غذایی و آشامیدنی های رنگی در طول زمان
  • بسیار محکم و قوی و درعین حال بسیار نازک هستند
  • مناسب کسانی که نمی خواهند مینای دندان هایشان تراشیده شود
  • اصلاح و بستن فاصله بین دندان ها وخط میانی نامتقارن بین دندان ها
  • تغییر شکل و اندازه دندان های بد فرم برای داشتن لبخندی زیبا

* چه کسانی نباید لمینت دندان لومینیرز انجام دهند

کسانی که ویژگی های زیر دارند بهتر است از انجام لمینت دندان لومینیرز خودداری کنند مگر در مواردی که پیش از انجام لومینیرز دندان مشکلات دندانی آنها برطرف شود.

  • زمانی که دندان ها بطور گسترده پرشده اند. لمینت دندان لومینیرز برای دندان هایی که بصورت کامل با کامپوزیت یا آمالگام پرشده اند گزینه مناسبی نیست.
  • کسانی که ترتیب دندان هایشان مرتب نیست، دندان هایشان بهم بسیار نزدیک هستند و در جویدن و گاز زدن مشکل دارند. در این شرایط بهتر است پیش از انجام "لمینت دندان لومینیرز " از ارتودنسی دندان استفاده شود.
  • کسانی که عادت هایی مثل دندان قروچه کردن و جویدن ناخن دارند.
  • به طور کلی بهتر است پیش از انجام لمینت دندان لومینیرز و یا هر نوع روش دندانپزشکی دیگر، وضعیت دهان و دندان بیمار بررسی شود و با تشخیص متخصص دندانپزشک مشکلات دندانی بیمار رفع شود. لمینت دندان لومینیرز بر روی دندان های سالم بهترین کارکرد را دارند.

* مراحل انجام لومینیرز دندان

بطور معمول لومینیرز دندان در دو جلسه می تواند انجام شود. یک جلسه برای بررسی دندان ها برای قرار دادن لومینیرز و یک جلسه برای اتصال لومینیرز ها به دندان.

در اولین جلسه متخصص دندانپزشک پس از بررسی وضعیت دندان بیمار، از دندان های وی قالب تهیه می کند. از آنجا که وضعیت دندان هر بیمار نسبت به بقیه متفاوت می باشد بنابراین لومینیرز هر بیمار باید متناسب با اندازه و شکل و قالب دندان خودش باشد. دندانپزشک پس از قالب گیری دندان، قالب ها را به لابراتور ارسال می کند تا لومینیرز هر فرد بصورت سفارشی برای همان فرد در آزمایشگاه ساخته شود. ممکن است دندان های شما برای انجام لومینیرز نیاز به تراش بسیار جزئی داشته باشد. پس از آن در طی جلسه دوم لومینیرز به طور جداگانه به هر یک از دندان های شما اتصال می یابد. با چسبیدن لمینت دندان لومینیرز به دندان هایتان، مراحل انجام لومینیرز به اتمام می رسد و شما می تواند تنها در دو جلسه زیبایی را به لبخندتان بازگردانید. به محض اتمام کار نتیجه قابل رویت است.

* طول عمر لمینت دندان لومینیرز

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان لومینیرز بسته به میزان رعایت بهداشت دهان و دندان دارد. چنانچه بهداشت دهان و دندان بطور کامل و منظم رعایت شود لومینیرز ها می تواند تا بیش از سی سال دوام بیاورند.  بنابراین اگر جزو افرادی هستید که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت نمی دهند لمینت دندان لومینیرز گزینه مناسبی برای شما نیست.

رعایت موارد زیر کلید ماندگاری لومینیرز ها می باشد

  • استفاده از فلوراید و تمیز کردن دندان ها
  • مسواک زدن و استفاده از نخ دندان
  • عدم استفاده ابزاری از دندان ها: هرگز از دندان هایتان برای به جای قیچی یا دست برای بریدن و بازکردن چیزی استفاده نکنید.
  • مراجعه به دندانپزشک هر 6ماه یکبار برای بررسی وضعیت بیمار

برخی عوامل کلینیکی مانند میزان مهارت دندانپزشک و تکنیک های مورد استفاده نیز در طول عمر لومینیرزها موثر هستند.

* معایب لمینت دندان لومینیرز

بطور کلی لومینیرز دندان روشی غیرتهاجمی برای اصلاح دندان ها می باشد به سبب آنکه در لمینت دندان لومینیرز برخلاف لمینت سرامیکی نیازی به تراشیدن دندان ها وجود ندارد و در واقع لمینت بدون تراش می باشد.. بنابراین لمینت های دندان لومینیرز یک روش ایمن هستند. همین مزیت تراش نخوردن دندان ها در لمینت دندان لومینیرز می توانند سبب ایجاد یک فاصله بسیار کوچک لومینیرز با خط لثه شود. این فاصله می تواند سبب گیر کردن غذا و در نهایت بوی بد دهان شود. در موارد حادتر که فاصله میان لبه لومینیرز و خط لثه بیشتر می باشد، می تواند بیماری لثه را در پی داشته باشد.

همچنین لومینیرز ها می توانند در اثر وادد کردن فشار شکسته شوند. قروچه کردن  و فشار دادن دندان ها بهم این احتمال را افزایش می دهد.

برای پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی برای لومینیرز دندان، بهتر است خود را به استفاده از محافظ دندان عادت دهید.  توجه داشته باشید که محافظ دندان نباید فشار بیش از حد به دندان هایتان وارد کند.

* روش های مشابه لومینیرز دندان

استفاده از هرکدام از روشهای دندانپزشکی زیبایی کاملا بستگی به وضعیت دندان های شما، میزان بودجه و نیز صلاحدید متخصص دندانپزشک دارد. دندانپزشک می تواند با بررسی وضعیت دندان های بیمار، درمان های دیگری مانند ونیر کامپوزیت، لمینت دندان سرامیکی، بلیچینگ و سفید کردن دندان، ارتودنسی دندان و دیگر روشها را در نظر بگیرد.

* چه مدت پس از لمینت دندان لومینیرز، وضعیت دندان ها به شرایط عادی بر می گردد

پس از انجام لمینت دندان لومینیرز نیاز به هیچ مدت زمانی برای بازگشت به حال عادی وجود ندارد. و بلافاصله پس از لومینیرز و ترک کلینیک دندانپزشکی شما می توانید بصورت عادی از دندان هایتان برای خوردن و آشامیدن استفاده

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه