English

اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر در ۱۰۰ مدرسه استان یزد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس در 100 مدرسه استان و آموزش بیش از 3000 دانش آموز خبر داد‌.

اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر در 100 مدرسه استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، سید جواد میرحسینی معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد اظهار داشت: دهمین دوره طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر در 100 مدرسه استان یزد از بهمن ماه شروع و تا اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت: در این طرح 100 مدرسه در سطح استان تحت پوشش قرار گرفته و بیش از 3000 دانش آموز پایه هشتم مقطع متوسطه با آموزش کمک های اولیه در ۸ بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن،ارزیابی و کنترل علائم حیاتی ، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ،شکستگی و آتل بندی،حمل مصدوم، اطفاحریق و اسکان اضطراری آشنا می شوند.

میرحسینی بیان داشت: دادرس، طرح ارزشمندی است، که شروع آن به 10 سال پیش با وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد بر می گردد. طرحی که پایه و اساس آن روی اصول بشردوستانه بنا نهاده شده و زمینه را برای مسئولیت پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان فراهم می آورد.  

وی گفت: در طرح دادرس از هرمدرسه ۲ تیم ۱۵ نفره آموزش ها را دریافت و در المپیادهای آماده شرکت خواهند کرد.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد : با اشاره به شیوع موج جدید کرونا، شهرستان هایی که در وضعیت قرمز بسر میبرند آموزش ها در بستر شاد به دانش اموزان ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است طرح دادرس مخفف « دانش آموز آماده در روزهای سخت » است که با هدف توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر