English

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد تاکید کرد:

ایجاد سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک ضرورت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد، اظهار داشت: ایجاد سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک ضرورت در راستای تکامل شبکه علوم، اتفاق مبارکی است که متاثر از زحمات همکاران حوزه علم سنجی در سازمان مرکزی دانشگاه است.

ایجاد سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک ضرورت

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نوید نصیری زاده، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد، با بیان این نکته که فلسفه وجودی علم سنجی، تجزیه و تحلیل کمی و کیفی تولیدات علمی و پیش بینی و آینده نگری علمی و پژوهشی در ابعاد فردی و سازمانی است، ایجاد هم افزایی و توسعه مشارکت اعضای محترم هیات علمی را در این زمینه امری ضروری دانست  و اظهار داشت: ایجاد سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک ضرورت در راستای تکامل شبکه علوم، اتفاق مبارکی است که متاثر از زحمات همکاران حوزه علم سنجی در سازمان مرکزی دانشگاه است.

وی در ادامه، این سامانه را یکی از راه های شناسایی افراد تاثیرگذار و برجسته و حضور سرآمدان در شبکه علمی دانشگاه آزاد اسلامی خواند که زمینه به کارگیری چنین افرادی را در جایگاه های مدیریتی دانشگاه فراهم می نماید.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان به تبیین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حوزه علم سنجی پرداخت و اشاره نمود با تلاش و همکاری اعضای محترم هیات علمی، این دانشگاه در حال حاضر دارای پنج نشریه علمی فعال و در حال انتشار، به زبان های فارسی و انگلیسی می باشد. همچنین از نظر تولید مقالات علمی معتبر، شاهد رشد بیش از ۴۸ درصدی تعداد این مقالات نسبت به سال ۹۸ و ۲۱ درصدی مقالات Q1 هستیم. بر اساس رتبه‌بندی ۲۰۲۰ پایگاه سایمگو نیز این دانشگاه موفق به کسب رتبه چهارم در میان دانشگاههای آزاد اسلامی کشور گردید. از سوی دیگر این دانشگاه از نظر شاخص نوآوری رتبه ششم کشوری را در جمع دانشگاههای کشور در سال۲۰۲۰ به خود اختصاص داد.

 نصیری زاده افزود: در کنار لزوم تولید و گسترش علم، با عنایت به رویکرد نوین دانشگاه به سمت ترویج  فرهنگ کارآفرینی و دانشگاه نسل سوم، کسب عنوان فناور برتر در حوزه دانشجویی و عضو هیات علمی فناور برتر به عنوان مدیرعامل این شرکت دارای همکاری با دانشگاه، از جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ها و مراکز عالی استان یزد در سال ۹۹ را از دیگر افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حوزه پژوهش و فناوری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با ارتقاء سطح کیفی و کمی در حوزه علم سنجی و در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه و رفع چالش ها و بهره گیری بهینه از ظرفیت های موجود و ظرفیت سازی جدید، شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش این مجموعه باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر