English

معاون توسعه منابع انسانی استانداری یزد؛

مهمترین هدف شهر هوشمند رفاه و راحتی مردم است

معاون توسعه منابع انسانی استانداری یزد گفت: مهمترین هدف در ایجاد شهر هوشمند استفاده از ابزار و تکنیک‌ها برای رسیدن به رفاه و راحتی مردم است.

مهمترین هدف شهر هوشمند رفاه و راحتی مردم است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، اکرم فداکار معاون توسعه انسانی استانداری یزد در جلسه شورای فناوری استان یزد اظهار کرد: برای ایجاد شهر هوشمند و اهداف آن باید ساز و کار واحدی داشته باشیم تا بر اساس آن همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه عمده مشکل در تحقق شهر هوشمند در حوزه اجراست،افزود: باید بررسی شود  چرا ایجاد شهر هوشمند که دغدغه استاندار و مسئولان است محقق نمی‌شود که دلیل اصلی آن نبود دغدغه در همه است.

معاون استاندار یزد توجه به شهر هوشمند را به عنوان امری تکنیکال عنوان کرد و ادامه داد: مهمترین هدف در ایجاد شهر هوشمند استفاده از ابزار و تکنیک‌ها برای رسیدن به رفاه و راحتی مردم است.  

فداکار تأکید کرد : اگر سیستم‌ها هوشمند شود فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون مجوزهای مسکن و ساخت و ساز و استعلام‌های آن و کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ تسهیل می‌شود و می‌توان شاهد ارتقاء حقوق شهروندی در این بخش‌ها بود.

وی در عین حال یکی از راهکارهای تحقق شهر هوشمند را مدیریت و نقطه تماس واحد برای حل اختلاف میان بخش‌های مختلف بویژه واحدهای شهرداری عنوان کرد و گفت: البته این مدیریت یکپارچه نباید به منزله انحصار در تصمیم گیری تلقی شود و باید این مجموعه بتواند با تعامل با سایر بخش‌ها، نتیجه گیری واحد درباره یک موضوع انجام دهد.

معاون استانداری یزد با بیان اینکه نشست امروز با هدف رسیدگی به چالش‌های اجرای پروژه شهر هوشمند و ارائه راهکارهایی در این زمینه برگزار شد، تصریح کرد: طرح مکانیزه کردن پروانه‌ها در راستای کاهش مراجعه مردم به شهرداری، رفع چالش‌های سرمایه گذاری در طرح شهر هوشمند و جذب هرچه بیشتر سرمایه گذار از جمله طرح‌های حیاتی در حوزه شهری است که در این نشست بررسی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر