English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تاکید کرد:

مدیریت یکپارچه بافت تاریخی شهر یزد در دستور کار همه دستگاه ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد مدیریت یکپارچه در این بافت تاریخی در اولویت همه دستگاه ها باشد.

مدیریت یکپارچه بافت تاریخی شهر یزد در دستور کار همه دستگاه ها

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: امسال به مناسبت سالگرد ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد، ولادت امام رضا (ع) و فصل تابستان ۵۰۵ برنامه برگزار می شود.

صادقیان در نشست تصمیم گیری برنامه های سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد گفت: ویژه برنامه سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد (۱۸ تیرماه) آغاز و به مدت یک هفته و تا روز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد که ۴۷۵ برنامه توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، ۱۹ برنامه توسط میراث فرهنگی و ۱۰ برنامه اصلی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اجرا می شود.

وی با بیان اینکه شورای راهبردی بافت تاریخی یزد تشکیل می شود، افزود: باید مدیریت یکپارچه در این بافت در اولویت همه دستگاه ها باشد و برای این حضور جدی سازمان میراث فرهنگی و مرکز پژوهش‌های میراث فرهنگی شهرداری در جلسات این شورای ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، تعریف ردیف بودجه مستقل از سال ۹۷ و در خواست تخصیص ۱۰۰ درصد آن برای سال جاری از سازمان برنامه و بودجه و پیگیری دیف بودجه مستقل برای سال آینده را از مهمترین فعالیت‌ها در این خصوص اعلام کرد.

صادقیان با اشاره به اینکه برای حفاظت از بافت تاریخی نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه آیین نامه فنی و ضوابط سازه های خشتی در این بخش نداریم در تلاش هستیم تهیه و تدوین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر