English

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد؛

همه مدیران با مدیریت میدانی در بارندگی اخیر یزد بین مردم بودند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: یکی از فعالیت‌های بسیار خوب طی روزهای اخیر در شهرستان‌ها، مدیریت میدانی و حضور فعال فرمانداران، دهیاران و مسئولان دستگاه‌های مختلف استان بود که مستقیماً اطلاع‌رسانی کردند و در میان مردم بودند.

همه مدیران با مدیریت میدانی در بارندگی اخیر یزد بین مردم بودند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به آمار بارندگی اخیر در استان یزد اظهار داشت: بیشترین بارندگی‌ها متعلق شهرستان‌های تفت و مهریز بود به‌گونه‌ای که در روستای منشاد 142 و در ده بالا 111 میلی‌متر بارندگی ثبت شد.

وی افزود: بارندگی‌ها در برخی نقاط استان منجر به جاری شدن سیلاب در مسیر رودخانه‌های فصلی شد ولی با وجودی که بارش‌ها نسبت به سال قبل و چند سال گذشته بی‌سابقه بود با حضور فعال همه دستگاه‌ها، مدیریت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های بسیار خوب طی روزهای اخیر در شهرستان‌ها، مدیریت میدانی و حضور فعال فرمانداران، دهیاران و مسئولان دستگاه‌های مختلف استان بود که مستقیماً اطلاع‌رسانی کردند و در میان مردم بودند.

صادقیان بابیان اینکه دهیاران، آشنایی و اطلاعات خوبی درباره منطقه خوددارند تأکید کرد: آثار مثبت این حضور در زمان جاری شدن سیل در برخی شهرستان‌ها دیده و از سوی دیگر تجارب خوبی کسب و نتیجه برخی تلاش دستگاه‌ها در زمان بحران و سیل دیده شد.

وی با اشاره به اینکه بازدید از سیل بندها و رودخانه‌ها یکی از وظایف اولیه فرمانداران در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در نظر گرفته‌ شد ، ادامه داد: حوادث اخیر موجب شد تا برخی سیل بندها بعد از گذشت 30 سال از ساخت آن‌ها ، استفاده شود به همین دلیل اصلاح مسیر رودخانه‌ها و مرمت سیل بندها و رسیدگی به وضعیت مخازن آب در اولویت قرار گرفته است.

این مسئول تأکید کرد: با توجه به افزایش تعرض به حریم رودخانه‌ها و برداشت‌های بی‌رویه از آن‌ها و نیز پیش‌بینی تداوم بارندگی‌های بهاری تا پایان اردیبهشت ، توجه جدی به این سازه‌ها در دستور کار است.

معاون استانداری یزد تصریح کرد: بستر رودخانه‌های خشک و مسیل‌های شهر یزد باید توسط شهرداری‌ها احیا و به‌مانند گذشته باشد چون ساخت‌وسازها و تخلیه نخاله‌ها در حاشیه رودخانه‌ها و برداشت‌های بی‌رویه معادن یکی از مشکلاتی بود که از روز گذشته با آن درگیر بودیم.

به گفته صادقیان، سیل بندهای اطراف شهر یزد نیز در ماه‌های گذشته بازدید و امور مربوط به رفع مشکل صورت گرفت که این امر ، کمک بسیار خوبی برای شهر یزد بود.

وی بر لزوم معرفی یک نفر به‌عنوان سخنگوی ستاد بحران استان یزد تأکید کرد و گفت: به اعتقاد برخی کارشناسان ، وارد مرحله ترسالی شدیم، باید برای رفع نقاط ضعف و جلوگیری از ایجاد مشکلات در آینده ، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یزد هم گفت: از روز دوشنبه شاهد جاری شدن سیلاب در مناطقی از استان و بارش‌های خوبی بودیم و با توجه به آماده‌باش تمام نیروهای راهداری، پلیس‌راه و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مشکلی پیش نیامد.

علی علیخانی افزود: با توجه به‌احتمال خطر در برخی نقاط با همکاری مردم ، دو جاده روستایی بسته شد که با این کار از بسیاری مشکلات جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: باوجودی که عمده شهرستان‌ها به‌ویژه مهریز، تفت و یزد درگیر بارندگی‌ها و سیل بودند، خوشبختانه خسارت جانی گزارش نشد و خسارت مالی هم به حداقل رسیده است.

مدیرکل راهداری یزد درباره وضعیت رودخانه‌ها گفت: نسبت به برداشت از بستر رودخانه نظارت می‌شود تا خسارت به نقاط اطراف وارد نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه