English

گیلان رتبه بیستم بیکاری در کشور

استاندار گیلان گفت: در کارگروه اشتغال گام‌های موثری برداشته شده و حجم بیکاری و فارغ‌التحصیلان بسیار زیاد بوده و دولت نمی‌تواند در مدت زمان کوتاه بیکاری را با این حجم برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، محمد علی نجفی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: امیدواریم اقدام‌های خوبی در زمینه برطرف کردن مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه تکمیلی آنها انجام شود.

وی با اشاره به قانون اساسی کشور افزود: در تمام دنیا روسای جمهور و نخست وزیران به قانون اساسی خود پایبند هستند و در قانون اساسی به شرافت و کرامت انسانی توجه شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه افتخار می‌کنیم از اینکه دین، مذهب و آیین و قانون اساسی ما متاثر از دین اسلام است که در آن به کرامت انسان‌ها احترام ویژه می‌گذارند، گفت: در جامعه‌ای هستیم که ارزش والای انسان‌ها در آن حفظ می‌شود و در این زمینه نقش رسانه‌ها و خبرنگاران بسیار ویژه است.

وی با بیان اینکه گاهی مسؤولان بیش از حد امکانات از رسانه‌ها انتظار دارند، یادآور شد: تلاش مجموعه خبری و رسانه‌ای استان در بخش‌های مختلف دیده می‌شود و فضای همدلی در آن وجود دارد.

نجفی با بیان اینکه امروز گیلان رتبه بیستم بیکاری در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: در کارگروه اشتغال گام‌های موثری برداشته شده و حجم بیکاری و فارغ‌التحصیلان بسیار زیاد بوده و دولت نمی‌تواند در مدت زمان کوتاه بیکاری را با این حجم برطرف کند.

وی با بیان اینکه اکنون فضای همدلی و همراهی بر استان حاکم است، یادآور شد: با تلاش بیشتر و نقد سازنده بهتر و موفق‌تر می‌شویم.

استاندار گیلان به سفر خود به آستراخان روسیه و رونمایی از تندیس عالم، شاعر و ریاضیدان بزرگ حکیم خیام در این شهر اشاره کرد و گفت: نصب این تندیس یک کار بزرگ و تاثیرگذار بود.

وی در ادامه به عدم نقدپذیری برخی مدیران اشاره کرد و افزود: به مدیران استان تأکید می‌کنم که آستانه تحمل و تعامل خود با رسانه‌ها را افزایش داده و نقدپذیر باشند.

نجفی با تصریح بر اینکه مدیران موظف هستند با خبرنگاران مصاحبه کنند، خاطرنشان کرد: گاهی دیده می‌شود برای نصب پرده‌ای که اصلاً نیازی برای تعریف و تمجید از یک مدیر نیست، هزینه‌های زیادی صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید با امنیت شغلی گام بردارند‌، متذکر شد: تمام مدیران گیلان باید با خبرنگاران همکاری کنند و گزینشی عمل نکنند و از همه خبرنگاران تجلیل کنند.

استاندار گیلان درباره پیشنهاد همراهی خبرنگاران در سفرهای برون‌مرزی یادآور شد: این موضوع نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه