English

استاندار آستراخان روسیه تاکید کرد؛

لزوم تسریع تکمیل کریدور شمال به جنوب

استاندار آستراخان با تاکید بر توجه به تکمیل کریدور شمال به جنوب در ارتباطات میان ایران و روسیه بیان کرد: آستراخان و گیلان در طول سالیان زیادی در حوزه های تجارت، صنعت، کشاورزی و لجستیکی فعالیت کردند ولی مهم‌ترین هدف از افرایش این ارتباط در چند وقت اخیر تلاش برای تکمیل کریدور شمال به جنوب است.

لزوم تسریع تکمیل کریدور شمال به جنوب
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، ایگور بابوشکین، استاندار آستراخان روسیه امروز در همایش تجاری گیلان و آستراخان روسیه که با حضور تجار و مدیران کل اقتصادی ۲ استان گیلان و استراخان در آستراخان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش با سفر نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به ریاست استاندار گیلان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک شریک اقتصادی مهم برای روسیه است، گفت: بخش‌های مختلف در کشور روسیه در حال گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران هستند که این حاکی از ارتباط گسترده و عمیق میان روسای جمهور ایران و روسیه است.

استاندار آستراخان با تاکید بر توجه به تکمیل کریدور شمال به جنوب در ارتباطات میان ایران و روسیه بیان کرد:  آستراخان و گیلان در طول سالیان زیادی در حوزه های تجارت، صنعت، کشاورزی و لجستیکی فعالیت کردند ولی مهم‌ترین هدف از افرایش این ارتباط در چند وقت اخیر تلاش برای تکمیل کریدور شمال به جنوب است.

بابوشکین افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت کالا در بنادر آستراخان را نشان دهنده گسترش روابط میان این استان و گیلان دانست و تصریح کرد: در ۱۰ ماه اخیر در بنادر آستراخان سه و نیم میلیون تن گردش کالا انجام شده است که در مقایسه با مشابه سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی در این حوزه مواجه هستیم لذا این آمادگی وجود دارد که این ترانزیت کالا به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ شرکت ایرانی در بنادر آستراخان روسیه افزود: این ۱۰۰ شرکت در حوزه‌های تجاری، صنعت و کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، از این رو بسیار امیدوارم که شرکت‌های گیلانی به این مجموعه افزوده شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان پیش از این همایش نیز؛ نشست ویژه ای با همتای روسی خود در آستراخان داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه