English

آمادگی روسیه و گیلان برای آغاز مطالعات خط ریلی رشت – آستارا

جمعی از مدیران وزارت حمل‌ونقل فدراسیون روسیه در نشستی با سفیر ایران و استاندار گیلان، به ارائه نقشه مقدماتی راه‌آهن رشت- آستارا پرداختند و اعلام کردند که روسیه آماده اعزام کارشناسان به ایران برای آغاز مطالعات زمین‌شناسی این خط ریلی است.

آمادگی روسیه و گیلان برای آغاز مطالعات خط ریلی رشت – آستارا
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

 ، در این نشست که دوشنبه در سالن تشریفات سفارت ایران در مسکو برگزار شد، مدیران کل همکاری بین‌المللی و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت حمل‌ونقل فدراسیون روسیه، معاون اول رئیس شرکت راه‌آهن و معاون رئیس اتحادیه حمل‌ونقل جاده‌ای این کشور حضور داشتند.

 

 آمادگی گیلان برای آغاز مطالعات خط ریلی رشت  آستارا

اسدالله عباسی، استاندار گیلان که در رأس هیاتی از فعالان اقتصادی این استان و در راستای دیپلماسی بین‌استانی ایران و روسیه به مسکو سفر کرده نیز در این نشست با اشاره به کاهش سطح تراز آب دریای خزر، اراده کشورهای ساحلی برای حل این مشکل را خواستار شد و گفت: با توجه به اعلام کشور روسیه در زمینه لایروبی رود ولگا،‌ شتاب‌بخشی به این عملیات را خواستار هستیم تا امکان عبور کشتی‌ها با ظرفیت حداکثری حمل کالا در مسیر دریایی کریدور شمال – جنوب در دریای خزر فراهم شود.

وی افزود: استان گیلان با بهره‌برداری از خط ریلی رشت–بندر کاسپین در ماه‌های آینده، ظرفیت جدیدی برای نقش‌آفرینی در حمل ترکیبی ( زمینی – دریایی) کالا در کریدور شمال – جنوب را خواهد داشت.

استاندار گیلان با اشاره به تأکید رؤسای جمهوری ایران و روسیه بر تکمیل زیرساخت‌های کریدور، آمادگی این استان را برای میزبانی کارشناسان روس برای آغاز مطالعات خط ریلی رشت – آستارا را اعلام کرد.

عباسی در ادامه با اشاره به بازدید خود از گمرک آستارا به‌عنوان مرز زمینی تأکید کرد که عزم جدی در راستای رفع مشکلات، شتاب‌بخشی به فرایندهای گمرکی و عبور محموله‌های کالا از مرزهای بین‌المللی استان گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به ملاقات خود با لویتین دستیار رئیس‌جمهوری روسیه، باری دیگر آمادگی رشت را برای تبدیل به هاب حمل کالا در مسیر کریدور شمال – جنوب را اعلام کرد.

استاندار گیلان در پاسخ به پرسش طرف روس در زمینه لزوم یا عدم‌لزوم حق‌العمل کاری واسطه‌ها برای تردد محموله‌های بار طرف روس در گمرک آستارا گفت: نیازی به حق‌العمل و ایفای نقش واسطه‌ها نیست و چنانچه گزارشی در زمینه سوءاستفاده برخی افراد با این عنوان به دست ما برسد، با آن برخورد می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه