English

استاندار گیلان در دیدار با معاون وزیر راه روسیه تاکید کرد:

لزوم توسعه اقتصاد دریامحور برای افزایش تعاملات اقتصادی ایران و روسیه

استاندار گیلان به افزایش ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی و اهمیت توجه به آن بعنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: توسعه اقتصاد دریا محور موجب افزایش تعاملات اقتصادی ایران و روسیه است.

لزوم توسعه اقتصاد دریامحور  برای افزایش تعاملات اقتصادی ایران و روسیه
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، اسدالله عباسی ظهر، استاندار گیلان، امروز در دیدار با معاون وزیر راه روسیه اظهار کرد: دو دولت روسیه و ایران تمایل و تعامل سازنده‌ای برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.

استاندار گیلان در دیدار با معاون وزیر راه روسیه

وی با بیان اینکه در استان‌ها اختیارات استانداران در حد وزرا است، افزود: مساله حمل و نقل ریلی مهم‌ترین بخش در این حوزه است.

استاندار گیلان به افزایش ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی و اهمیت توجه به آن بعنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: بنادر دریایی روسیه برای حمل و نقل دریایی چندان فعال نیستد که با فعال سازی بنادر می‌توانیم اقدامات مؤثری در روابط تجاری داشته باشیم.

عباسی ادامه داد: در بندر آستراخان مشکل مرزی وجود داشته و امکان بارگیری کشتی‌ها فراهم نیست.

وی با اشاره به برخی مشکلات حمل و نقل زمینی افزود: بسترهای تجاری در مرز بندری آستارا فراهم است و مشکلات و گره‌های نوبت دهی در گمرک نیز تا حدودی برطرف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه واسطه‌ها در امورات گمرکی حذف شده است، گفت: با هر گونه واسطه گری و حق العملی در امورات گمرک بندر مرزی آستارا برخورد جدی می‌شود.

استاندار گیلان در دیدار با معاون وزیر راه روسیه

عباسی با تاکید بر لزوم حل مساله نوبت دهی در گمرک آستارا اضافه کرد: نوبت دهی در گمرک آستارا به صورت هوشمند و الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اولویت بندی ترخیص کالاها در گمرک افزود: کالاهای فاسدشدنی و مواد غذایی اولویت ترخیص دارد.

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص سوخت یارانه‌ای به کامیون داران بیان کرد: برای جلوگیری از قاچاق سوخت محدودیت‌ها در سوخت گیری ایجاد می‌شود که می‌توان شیوه‌ها را تغییر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه