English

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان:

توجه به مباحث فرهنگی و کارکردهای فرهنگی در واحد های دانشگاهی بسیار مهم است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: توجه به مباحث فرهنگی و کارکردهای فرهنگی در واحد های دانشگاهی بسیار مهم است.

توجه به مباحث فرهنگی و کارکردهای فرهنگی در واحد های دانشگاهی بسیار مهم است
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، پنجاهمین جلسه شورای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان، رؤسا و مدیران واحدهای دانشگاهی گیلان در سالن سردار شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، برگزار شد.

در این جلسه محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیج شجره طیبه و درختی تناور و پرثمر است که گل های آن بوی طراوت و بهار وصل و حدیث عشق می دهد و ملتی که در خط اسلام ناب محمدی (ص) و مخالف استکبار جهانی باشند باید همه افرادش بسیجی باشند.

وی با محکوم نمودن هجوم ددمنشانه اسرائیل به مردم غزه، اظهار داشت: صهیونیست ها در اقدامی بی سابقه و گسترده علیرغم برخورداری از حمایت های تسلیحاتی و مالی آمریکا، باز مجدد عقب نشینی کرده و این ناکامی و شکست از مقاومت خود رخدادی  بود که یک پیروزی دیگر به نام ملت فلسطین را رقم زد و ان شاالله بزودی صهیونیسم غاصب از صحنه روزگار حذف خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان را بیش از 38 هزار نفر خواند و افزود: در سال تحصیلی جدید حدود 11 هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری جذب واحد های دانشگاهی آزاد اسلامی گیلان شده اند که با توجه به سال گذشته، 10 درصد افزایش جذب داشته ایم.

وی ادامه داد: خانواده دانشجویان عزیز ما به دانشگاه آزاد اسلامی اعتماد دارند که این مسئله را می توان از بررسی روند صعودی جذب دانشجو از سال 1388 تا این زمان گویای این مسئله خواهد بود که دانشگاه سعی خواهد داشت تا اعتماد خانواده ها به این مؤسسه آموزش عالی بیشتر کند و خانواده ها با اطمینان بیشتری با توجه به صرف هزینه های زیاد نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

دوستار، خواستار شد: ما باید طوری عمل کنیم که خروجی مناسبی از دانشگاه داشته باشیم تا بتوانیم فرزندانی متخصص، توانمند با توجه به ظرفیت های داخلی با فرهنگی اسلامی و ارزش های اسلامی تحویل جامعه دهیم. فرزندان ما باید جوانانی پایبند به آرمان های انقلاب اسلامی، خانواده و علاقه مند به نظام باشند.

این مقام مسئول، ترسیم نقشه راه برای دانشجویان را توسط مدیران دانشگاه، مهم دانست و خاطر نشان کرد: در دوسالی که به دلیل بیماری کرونا، به دلیل غیر حضوری بودن دانشگاه ها و مراکز علمی، این عزیزان در اختیار دانشگاه ها نبودند و از این خلاء دشمن استفاده کرد که در عین حال زحمات زیادی در این مدت کشیده شد و تلاش های زیادی صورت می گیرد تا جوانان بتوانند مسیر رشد و ترقی را طی کنند و هم به خود و خانواده خود آسیب نزنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ادامه داد: رؤسای واحد های دانشگاهی باید نقشه راه را برای دانشجویان طراحی کنند و باید بتوانند تا آنان را خوب پرورش دهند و آینده ای روشن برای آنان بسازند.

دوستار تاکید کرد: یکی از دغدغه های بزرگ خانواده دانشجویان و جوانان تحصیل کرده، اشتغال جوانان است که دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این زمینه، ضمن انعقاد قرارداد های مختلف با مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی، زمینه های اشتغال جوانان را فراهم نموده است و با طرح پویش، طرح صدرا، جذب دانشجویان بورسیه، ایجاد مدرسه عالی مهارت و دانشکده مهارت، زمینه آموزش فرزندان این مرز و بوم را جهت جذب بازار کار و اشتغال و رشد کشور فراهم کرده است.

وی همچنین ادامه داد: توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، نشست های زیادی با مراکز مختلف مانند اتاق بازرگانی برگزار شد که می تواند به نوبه خود اتفاقات خوبی را در استان رقم بزند

 دوستار، کارکردهای فرهنگی را در واحد های دانشگاهی مهم دانست و خاطر نشان کرد: توجه به مباحث فرهنگی و کارکردهای فرهنگی در واحد های دانشگاهی بسیار مهم است که در این راستا برنامه ریزی و شکل دهی به این مباحث توسط حوزه فرهنگی دانشگاه بوده چرا که اگر مدیران فرهنگی دانشگاهها برای کارهای فرهنگی وقت نگذارند، دشمن از این فرصت استفاده کرده و روی جوانان کار خواهد کرد.  

در ادامه هر یک از حاضرین در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه