English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

بیکاران آذربایجان شرقی ۱.۳درصد کمتر از متوسط کشوری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: کاهش درصد بیکاری استان به ۶.۶ درصد در تابستان بوده که این رقم ۱.۳ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است.

بیکاران آذربایجان شرقی ۱.۳درصد کمتر از متوسط کشوری است

حسین فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی اظهار کرد: جمعیت استان بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار، چهار میلیون و ۹۶ هزار نفر است که از این تعداد ۲ میلیون و ۸۲۸ هزار نفر بین ۱۵ تا ۶۵ سال سن دارند و جمعیت فعال استان را تشکیل می‌دهند و یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر از مردم استان نیز در ردیف جمعیت غیرفعال هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده، از مجموع جمعیت فعال استان، یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جویای کار یا آماده کار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت فعال استان نیز در شغل‌های مختلف مشغول اشتغال هستند و در واقع حدود ۹۳.۴ درصد از افراد جویای کار و آماده کار در استان شاغل و ۶.۶ درصد بیکارند.

فتحی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی آذربایجان شرقی در تابستان امسال ۴۳۵ نفر در هزار نفر بود در حالی که این رقم در تابستان سال گذشته ۴۰۶ نفر در هزار نفر ثبت شده و این به معنی رشد هشت درصدی نرخ مشارکت اقتصادی و افراد جویای کار یا آماده به کار در تابستان امسال است.

وی خاطرنشان کرد: نسبت اشتغال در تابستان امسال در استان ۴۰۶ نفر در هزار نفر بود که نسبت به تابستان سال قبل که ۳۷۵ نفر در هزار نفر است ۳۱ نفر معادل هشت درصد بیشتر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه