English

رئیس موزه ملی ایران خبر داد

نمایش آثار موزه لوور تا پایان امسال در موزه ملی ایران

رئیس موزه ملی ایران با اشاره به زمان نمایش آثار موزه لوور در موزه ملی ایران گفت: بر اساس تفاهم‌های انجام شده امیدواریم که اواخر امسال اشیاء موزه لوور در ایران به نمایش گذاشته شود.

نمایش آثار موزه لوور تا پایان امسال در موزه ملی ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، جبرئیل نوکنده با اشاره به وضعیت اشیاء موزه لوور که قرار بود وارد ایران شود، اظهار داشت: بر اساس توافق از پیش انجام شده، قرار است هیئت ایرانی اواخر فروردین به موزه لوور اعزام شوند.

وی در مورد اشیاء انتخاب شده برای نمایش در موزه ملی بیان کرد: انتخاب‌های اولیه در مورد اشیای مدنظر انجام شده منتهی اشیاء باید از نزدیک مشاهده، پایش و کنترل شوند، ضمن اینکه شرایط محیطی باید گزارش شود.

رئیس موزه ملی ایران ادامه داد: در راستای انتخاب دقیق اشیاء، هیئت کارشناسی از دو طرف به بررسی دقیق اشیاء می‌پردازند تا در نهایت وضعیت و نوع اشیاء موردنظر بر ای نمایش در موزه ملی نهایی شود.

نوکنده با اشاره به زمان نمایش این آثار تصریح کرد: برنامه این است که اواخر امسال این اشیاء در موزه ملی نمایش داده شوند، ضمن اینکه این اشیاء به مدت سه ماه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی، به پیشنهاد هیئت کره جنوبی برای نمایش آثار تمدن باستانی سیلا اشاره کرد و گفت: بر اساس پیشنهاد هیئت کره جنوبی قرار است آثار سلسله سیله (سیلا) در کره، که همزمان با اواخر حکومت اشکانی‌ها در ایران شکل گرفت و حدود هزار سال تداوم داشته، در موزه ملی به نمایش گذاشته شود.

رئیس موزه ملی ایران با اشاره به توافقات انجام شده با هیئت کره‌ای اظهار داشت: کره جنوبی آثار مدنظر خود برای نمایش در موزه ملی را پیشنهاد داده و در همین راستا هیئت انتخاب از ایران تعیین شده است.

نوکنده با بیان اینکه در انتخاب اشیاء توافقات تا حدود زیادی پیش رفته است، افزود: تفاهمات اولیه با هیئت کره جنوبی انجام شده و طبق برنامه قرار است که آثار تمدن سیلا پاییز امسال در موزه ملی به مدت 45 روز یا نهایتا سه ماه به نمایش گذاشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه