English

آیت الله موسوی جزایری:

باید دانشگاه باستانی جندی شاپور را بار دیگر در جهان شکوفا کرد

دزفول - نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باید تلاش کنیم تا عظمت و ابهت دانشگاه و شهر باستانی جندی شاپور را یک بار دیگر در جهان نشان دهیم و آن را دوباره شکوفا کنیم.

باید دانشگاه باستانی جندی شاپور را بار دیگر در جهان شکوفا کرد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری پیش از ظهر امروز سه شنبه در کنگره بین المللی جندی شاپور دزفول اظهار کرد: جندی شاپور یک مساله مهم و جهانی است که خوشبختانه توفیق معرفی آن نصیب دزفول شده است.

وی جندی شاپور باستان را یک شهر بزرگ و با عظمت برشمرد و به بیان چکیده هایی از تاریخچه شکل گیری شهر و دانشگاه باستانی جندی شاپور پرداخت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان جندی شاپور را جزو چهار مرکز بزرگ علمی در دنیا برشمرد و گفت: تاریخ جندی شاپور برای ما مظهر افتخار است چرا که جندی شاپور در ایران قبل از اسلام بنا شد و تا قرنها پس از ورود اسلام نیز تمدن آن همچنان پابرجا مانده بود.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به نابودی این شهر باستانی در طول جنگ و تجاوزهای متعدد در طول تاریخ تاکید کرد: امروز تکلیف تمام ما این است که راه جندی شاپور را ادامه دهیم و دزفول این ظرفیت علمی عظیم را دارا است.

وی دزفول را شهر علما، دانشمندان علمی، فرهنگی و مذهبی برشمرد و افزود: همه باید دست در دست هم دهیم تا عظمت و ابهت دانشگاه و شهر باستانی جندی شاپور را یک بار دیگر در جهان شکوفا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه