English

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

هیچ تخلف و جرم انتخاباتی از نگاه دستگاه قضا مغفول نمی‌ماند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضایی استان با رویکرد پیشگیرانه و در صورت لزوم برخورد جدی با جرایم و تخلفات انتخاباتی در تلاش خواهد بود تا انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

هیچ تخلف و جرم انتخاباتی از نگاه دستگاه قضا مغفول نمی‌ماند
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در همایش پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که با حضور تعدادی از مسئولین مرتبط و نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین امور نظام اسلامی، موضوع انتخابات است که مقام معظم رهبری چهار راهبرد «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» را برای آن مطرح کردند و همه دست اندرکاران امر انتخابات باید این چهار اصل را به صورت متوازن و در کنار هم اجرایی کنند.

وی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمنان نظام اسلامی، سرد شدن فضای انتخابات و کاهش مشارکت مردم است و برای تحقق این هدف از هیچ تلاشی اعم از تبلیغات سوء در جهت ناامید کردن مردم و ایجاد بدبینی در فضای حقیقی و یا مجازی دست بر نمیدارند.

کرمی با تقدیر از حضور نامزد‌های انتخابات در این عرصه خطیر و احساس تکلیف برای خدمت به مردم افزود: نظام اسلامی ما همواره برای اثبات حقانیت خود تلاش کرده که امور مردم با انتخاب و به دست خودشان انجام شود، لذا دستگاه قضایی استان با رویکرد پیشگیرانه و در صورت لزوم برخورد جدی با جرایم و تخلفات انتخاباتی در تلاش خواهد بود تا انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به ارجحیت منافع ملی و پایداری کشور یادآور شد: نامزدها، اعضای ستاد و طرفداران آن‌ها باید از هر گونه اقدام و اظهار نظری که به ارکان نظام خدشه وارد می‌کند و اطلاعات غلط و اشتباهی که تنش ایجاد می‌کند، پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی از سوی نامزد‌ها و سایر دست اندرکاران، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات رهبری، رعایت احترام به سایر داوطلبان، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

کرمی ادامه داد: شأن مجلس قانونگذاری است و نامزد‌ها در تبلیغات خود باید در محدوده اختیارات قانونی صحبت کنند و وعده‌های پوچ و بیهوده خود به مردم ندهند چرا که این کار باعث ناامیدی مردم و بدبینی آن‌ها نسبت به نظام خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع قومی مذهبی در استان افزود: تمام افرادی که در برگزاری انتخابات نقش دارند باید از هر نوع اقدام که باعث ایجاد حساسیت و بروز اختلافات قومی مذهبی می‌شود خودداری کنند و این امر از هیچ فردی قابل پذیرش نیست، زیرا این موضوع در نهایت به حاکمیت آسیب وارد می‌کند.

در بخش دیگری از همایش، رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات در استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق در انتخابات پیش رو گفت: اخلاق، حلقه مفقوده بشریت است و مهمترین وظیفه ما جلب رضایت خدای متعال است لذا بی اخلاقی در فضای انتخابات پذیرفته نیست و باید با اخلاص به این عرصه وارد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید با اشاره به سخنان امام (ره) که فرمودند «مجلس عصاره فضایل ملت است»، افزود: نامزد‌ها در این مدت باقیمانده تا انتخابات با مطالعه قانون اساسی و قوانین انتخابات و شرح وظایف خود آشنا شوند و با شناخت ظرفیت‌های استان و شأن مردم، رقابتی در قالب ارائه برنامه‌های مدون و خدمت به مردم داشته باشند.

در ادامه آمویی فرماندار کرمانشاه با ارائه گزارشی از اقدامات اجرایی انجام شده برای برگزاری شایسته دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر رعایت پایبندی نامزد‌ها به شفافیت مالی در حوزه تبلیغات تأکید کرد و گفت: با سرلوحه قرار دادن منویات رهبری و اشراف بر امور اجرایی در برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

در پایان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان کرمانشاه با اشاره به قانون جدید انتخابات تصریح کرد: در قانون نوین انتخابات با اصلاحات و الحاقات جدید، ستاد‌های پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در سطح ملی و استانی تعریف شده و در دادگستری‌های کل استان‌ها به ریاست رئیس کل دادگستری، دبیری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و با عضویت تعدادی دیگر از اعضاء از نهاد‌ها و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، نظارتی و ... تشکیل شده است.

عباسی افزود: از زمان تشکیل این ستاد تاکنون ۳۴ جلسه و ۴۵ مصوبه استانی داشتیم و از نظر برگزاری همایش با حضور نامزد‌های انتخابات، استان کرمانشاه اولین استان در کشور است.

وی با برشمردن برخی از جرایم و تخلفات حوزه تبلیغات و در حین انتخابات ضمن اشاره به ماده و تبصره‌های قانونی آن‌ها گفت: تخریب رقیب، توهین و افترا، استفاده از اموال عمومی له یا علیه کاندیدا‌ها، دامن زدن به تعصبات قومی مذهبی و ایجاد اختلاف، وعده‌های دروغ و خارج از حوزه اختیارات نامزد‌ها و خرید و فروش رأی از جمله آفات و آسیب‌های انتخابات هستند که در قانون جرم انگاری شده اند و مجازات نیز برای آن‌ها تعریف شده، لذا همه باید در جهت اصلاح این آسیب‌ها و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تلاش کنیم.

عباسی به پنج راهبرد اصلی ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح آگاهی مردم از طریق تبیین و تشریح قانون با رویکرد پیشگیرانه، توجیه، ارشاد و هشدار به ستاد‌های انتخاباتی، اشخاص حقیقی، حقوقی، تشکل ها، احزاب و نیز نامزد‌های انتخاباتی با رویکرد پیشگیرانه، نظارت بر اجرای قوانین انتخاباتی قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات، رسیدگی فوری و خارج از نوبت به جرایم و تخلفات انتخاباتی و نیز بکارگیری تمام ظرفیت‌ها به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی از رویکرد‌هایی است که در این ستاد اجرا خواهد شد.

گفتنی است که دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه