English

استاندار کرمانشاه:

کرمانشاه آماده پذیرایی از ۵ میلیون زائر اربعین می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: باید خود را برای پذیرایی از ۵ میلیون زائر اربعین براساس طراحی یک افق بلندمدت در سال‌های آینده آماده کنیم.

کرمانشاه آماده پذیرایی از ۵ میلیون زائر اربعین می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، محمدطیب صحرایی در دیدار اعضای مجمع خدمتگزاران مردمی اربعین در استان کرمانشاه، تصریح کرد: به لطف امام حسین (ع) و تلاش همه عوامل و دست‌اندارکاران، امسال اقدامات خوبی در اربعین برای میزبانی شایسته از زائرین انجام شد، اما نباید به این مقدار بسنده کنیم، بلکه باید خود را برای پذیرایی از چندین میلیون زائر براساس طراحی یک افق بلندمدت آماده کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اربعین، اظهار کرد: شاید خیلی‌ها اربعین را یک سفر زیارتی صرف بدانند، اما مقام معظم رهبری، اربعین را یکی از جلوه‌های پیشران از زندگی و سبک تمدنی اسلامی معرفی می‌کنند، بنابراین باید خود را برای اجرای این مسیر باشکوه و با عظمت هر چه بیشتر آماده کنیم.

مقام عالی استان عنوان کرد: اگر در گذشته به این فرامین عمل می کردیم، راه آهن، فرودگاه و مرز خسروی این وضعیت را نداشتند و با شرایط خیلی بهتری روبه‌رو بودند، زیرا اربعین با نگاه تمدنی، سرنوشت‌ساز و تاثیرگذار برای همه ابعاد و بخش‌ها در استان است.

صحرایی از همه نهادها و عوامل خواست نهایت تلاش و اهتمام خود را برای اجرای ادبیات و ترسیم افق‌های عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری در بحث اربعین به‌کار گیرند.

وی حرکت در این مسیر را نیازمند طراحی افق و راهبردهای بلندمدت در بحث اربعین استان ذکر کرد و گفت: باید خود را باید برای پذیرایی از ۵ میلیون زائر براساس طراحی یک افق بلندمدت برای سال‌های آینده آماده کنیم و در این افق حتی باید آماده پذیرایی از زائرین خارجی از اقصی نقاط جهان باشیم.

استاندار کرمانشاه احداث مجموعه‌های فرهنگی با توجه به همه نیازها را از برنامه‌های مهم برای ترسیم افق بلندمدت اربعین در استان عنوان کرد و گفت: این مجموعه‌های بزرگ فرهنگی را به‌عنوان مثال می‌توان در سه راهی نهاوند، تنگه مرصاد و مرز خسروی احداث کرد تا با تمامی امکانات لازم پذیرای زائران باشد و در ایام غیر زیارت هم میزبان انواع برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برای حرکت در این مسیر و پیشبرد برنامه های راهبردی در بحث اربعین به بارش فکری فراگیر و همکاری رسانه‌ای و اقدامات تبیینی نیاز داریم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اربعین در تمامی زمینه‌ها برای استان کرمانشاه دارای خیر و برکت است، گفت: باید با دعوت و فراخوان از فعالان و علاقه‌مندان در تمامی سطوح به طراحی افق و راهبرد بلندمدت و بحث تمدنی اربعین اقدام کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه