English

استاندار کرمانشاه:

پروژه پالایشگاه آناهیتا پس از ۱۲ سال در مدار راه اندازی قرار می‌گیرد

استاندار کرمانشاه گفت: پروژه پالایشگاه آناهیتا که جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بود، طی یک تفاهم نامه پس از ۱۲ سال در مدار راه اندازی قرار می‌گیرد .

پروژه پالایشگاه آناهیتا پس از ۱۲ سال در مدار راه اندازی قرار می‌گیرد
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، محمدطیب صحرایی در نشست خبری ابراز داشت: تفاهم نامه‌ای در روز دوشنبه هفته جاری یک سند چهار جانبه با حضور صندوق توسعه ملی، بانک سپه به عنوان بانک عامل، رئیس کنسرسیوم، وزارت نفت و قرارگاه خاتم الانبیا منعقد می گردد که بر اساس آن پروژه پالایشگاه آناهیتا پس از ۱۲ سال بر مدار راه اندازی قرار خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تامین سوخت با توجه به شرایط تحریمی جزو محصولات استراتژیک محسوب می‌شود، خاطرنشان ساخت: پالایشگاه آناهیتا در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار و با سرمایه گذاری معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طی چهار سال باید به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: بودجه مذکور که قرار است وارد کرمانشاه شود، نزدیک به ۱۶ برابر بودجه سالانه استان ارزیابی شده و با به بهره برداری رسیدن این پروژه قرار است در گام نخست روزانه ۱۵۰ هزار بشکه تولید خواهد شد.

مدیریت ارشد استان در توضیح برنامه ریزی برای تامین آب مورد نیاز پروژه آناهیتا نیز توضیح داد: طی یک برنامه ریزی مدون در حوزه آب و فاضلاب استان که با تکمیل شدن آن قطعا پروژه آناهیتا بلکه پروژه های صنعتی استان تامین آبشان جدا خواهد شد.

صحرایی در پایان با تاکید بر اشتغال آفرین بودن پروژه پالایشگاه آناهیتا برای استان، اعلام کرد: به طور قطع با بهره برداری از این طرح حداقل تامین سوخت غرب کشور از سوخت پالایشگاه منتفع خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه