English

هواشناسی کرمانشاه برای دو روز آینده، هشدار نارنجی بارش صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه هشدار نارنجی، نسبت به بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق، احتمال بارش برف در در گردنه‌های سردسیر و کاهش دمای هوا هشدار داد.

هواشناسی کرمانشاه برای دو روز آینده، هشدار نارنجی بارش صادر کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بنا بر اعلام اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با استقرار سامانه بارشی در جو استان، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه از اواخر وقت امروز تا روز سه شنبه، جو منطقه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

بر همین اساس بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق، با احتمال رگبار پراکنده تگرگ، رگبار برف در گردنه های سردسیر و نفوذ غبار در نواحی غربی بتدریج کاهش دمای هوا بویژه منطق سردسیر و در بامداد چهارشنبه پیش بینی می شود.

گفتنی است که این سامانه بارشی همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی، شامل شهرستان های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی(تازه آباد)، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، کرمانشاه، اسلام آباد، دالاهو(کرندغرب) و گواور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

گفتنی است که بر اثر بارش ها، لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالاً سیلابی شدن مسیل ها، احتمال خسارت به خطوط انتقال آب، برق و گاز، خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه ای، همچنین مرغداری ها، دامداری ها و کندوهای پرورش زنبور عسل پیش بینی می شود.

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه اطلاعیه هشدار داده است که نسبت به پاکسازی کانال ها، راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، تامین سوخت، سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه هوا در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

لازم به ذکر است که بارش ها علاوه بر ارتفاعات، احتمالاً در گردنه های سردسیر نیز به شکل رگبار برف مشاهده شود ضمن آنکه احتمال نفوذ غبار به نواحی مرزی بخصوص در ساعاتی از روز دوشنبه دور از انتظار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه