English

توسط اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه؛

رویداد ملی "نما" در کرمانشاه آغاز شد

با حضور هفت استان کشور سومین پهنه رویداد ملی "نما" با عنوان نوآوری مشارکت‌های اجتماعی، با هدف فعالسازی جوانان نوآور در قالب گروه های کاری و سوق دادن آنها به سمت مشارکت اجتماعی به میزبانی کرمانشاه امروز دوشنبه آغاز به کار کرد.

رویداد ملی "نما" در کرمانشاه آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رویداد نما مخصوص جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله ای است که در قالب گروه های سه تا پنج نفره و با برخورداری از دغدغه و مسئله مشخص می خواهند ایده های نوآورانه خود را در راستای توسعه مشارکت های اجتماعی به بلوغ و ورطه عمل برسانند.

این رویداد در قالب سلسله ‌کمپ‌های مساله تا ایده در پنج پهنه جغرافیایی کشور در استان های آذربایجان شرقی، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و اصفهان به ترتیب در ماه های تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

در این کمپ ‌ها، مسیر حل مشکلات اجتماعی به طور تخصصی از گذرگاه مشارکت‌های اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با بهره ‌گیری از روش‌ها و ابزارهای حوزه خلاقیت و نوآوری و همچنین با تکیه بر اصول نوآوری آموزشی، فرایند یادگیری و خلق نتایج برای مخاطبین به فرایندی جذاب و عملی تبدیل می شود و مخاطبان به سوی تولید ایده‌های سرمایه‌ پذیر قابل قبول هدایت می شوند.

گفتنی است که در آیین آغاز به کار این رویداد که ۱۶ تیم ۲ تا پنج نفره از استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد حضور دارند رییس اداره توسعه و مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و دبیر این رویداد گفت: استارت این رویداد از اسفند ماه سال گذشته با انتشار فراخوان " نما " صادر و مهلت آن در تیرماه پایان رسید.

احسان ماکویی افزود: در این رویداد در مجموع ۴۲۲ تیم ثبت‌نام کردند که ۸۰ تیم برگزیده شدند تا در پنج پهنه جغرافیایی کشور کار کنند که از این پنج پهنه تاکنون در پهنه شمال غرب به میزبانی آذربایجان شرقی و پهنه شمال شرق به میزبانی گلستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه سومین پهنه این رویداد که شامل غرب و جنوب غرب کشور است از امروز به میزبانی استان کرمانشاه در حال برگزاری است یادآور شد: نما، رویدادی است که تلاش می کند برترین ایده های جوانان در حوزه مسائل اجتماعی و پاسخ های مناسب برای حل آن را با رویکرد افزایش مشارکت اجتماعی شناسایی و معرفی کند.

رییس اداره توسعه و مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، هدف از برگزاری این رویداد را فعالسازی جوانان نوآور در قالب گروه های کاری و سوق دادن آنها به سمت مشارکت اجتماعی و همچنین استفاده از خلاقیت، دانش و توانایی نسل جوان در مواجهه با مسائل اجتماعی جامعه عنوان کرد.

وی یادآور شد: این رویداد سعی دارد بستری فراهم کند تا جوانان بتوانند ایده های خود را در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، رفع مشکلات موجود و بهبود فرایندهای اجتماعی مطرح کنند و سپس با بررسی کارشناسی برترین ایده ها شناسایی و در اردوهای توانمندساز منطقه ای دعوت شوند.

 

نگاه جوان زمینه ساز رشد و تعالی کشور است

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز با قدردانی از برگزار کنندگان رویداد ملی "نما" ابراز داشت:  راهکارهایی که در قالب طرح های مختلف در این رویداد برای حل مشکلات اجتماعی ارایه می شود باید مبتنی بر پایداری و اثر طولانی مدت باشد و قطعاجوانان به عنوان موتور محرکه پیشرفت و تعالی هر جامعه می توانند با مشارکت خود در آبادانی کشور زمینه رشد را در تمام زمینه ها فراهم سازند.

حاتمی جوان را یکی از اصلی ترین مولفه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جوامع برشمرد و تصریح کرد:  جوانان آینده سازان جامعه هستند از اینرو توجه به نظرات و ایده های آنان در کنار شناخت نیازهایشان از اولویت های اساسی و مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه